ANNIEBO

Prototyper

Kategori: Jag skapar

Igår virkade jag klart den sista mormorsrutan av 65 st.
Filten ska nu bara virkas ihop och sen så ska den få komma på plats på bänken i hallen. Det känns lite sorgligt att den snart är klar, men jag tror att det kan bli något liknande även på kudden som ligger på den bänken..

image180

Det blå tyget som är på kudden nu har jag bara trätt över och byter efter säsong och humör.
Perfekt, billigt och enkelt.

Eftersom jag snart är sysslolös så satt jag igår och funderade på vad jag skulle sätta händerna i härnäst.
Kom tack och lov även på vad det skulle bli och de är skissade på och idag tänker jag tillverka den första prototypen.
Blir den OK får ni se den när den är klar!

Symaskinen är inblandad i det här och nu ska den få visa vad den går för...
Barnen verkar helspända att få se det färdiga resultatet och kanske får de vara med och inspirera.

Kommentarer

  • tina säger:

    Vad fint!

    Träden som vi har som "häck" är hängsälgar...vi planterade dom för ca 12 år sen och de har vuxit och blivit riktigt stora(breda)! Fungerar toppen som "häck"



    trevlig helg!

    2010-05-14 | 10:33:11
    Bloggadress: http://tinaminastina.blogg.se/
  • Stina säger:

    Jag är imponerad! Min filt med mormorsrutor som jag påbörjade i somras, är fortfarande inte klar...

    2010-05-15 | 20:13:28

Kommentera inlägget här: