ANNIEBO

Mormorsrutor

Kategori: Jag skapar

Jag virkar så nagelbanden blöder..

För ett tag sedan fick jag en ide om att göra en filt med mormorsrutor till bänken i hallen..
Allt började så bra..
Hittade ett mönster på mormorsrutor
Hade rätt färger på garn hemma
Barnen roade sig med Star Wars på PS2

Som upplagt för en stund i soffan....
Men nått fel var det på mönstret, mina rutor blev runda !!??
Nåja, rev upp och började om. Inte att jag ger upp så lätt, inte på första försöket...

När jag rivit upp en sisådär 15 gånger svor jag för mig själv och bestämmde mig för att det här var tydligen inte min sak.
MAMMA !!!!!!
Jodå. Mamma kunde virka mormorsrutor och kom hit några dagar senare med några hon gjort för många herrans år sedan...
Vi bestämmde att hon skulle göra några och jag skulle göra några.
Så med hennes rutor framför mig började jag om igen, glad i hågen. Inget kunde gå fel den här gången...

Jo, runda igen....
Tittade på hennes rutor, tittade på min "rutor", tittade på mitt mönster...
Jo Ho, upptäckte vad felet var... De första 2 instruktionerna ( eller regler som Mellanbror kallar det) var borta...

Åtgärdade felet och då gick det bättre.
Nu har jag virkat många rutor och det är lika roligt fortfarande!!

En tidningskorg har dessutom fått komma fram och fungerar som förvaring för garnerna...












Kommentarer

  • Ingmari säger:

    Heja Annelie! Även jag har virkat rutor en gång i tiden! Måste kanske ta upp det igen eftersom min axel inte tillåter stickning i nuläget... Snygga färger! Passar bra i er hall. Man kan lätt ta med sej virkning ut på altanen,i det vackra vädret!

    2010-04-12 | 12:49:44
  • Anna säger:

    Jag beundrar dig som fortsatte trots allt, för jag skulle ha gett upp för länge sedan. Mitt tålamod när det gäller handarbete är lika med noll ;-) Dina rutor ser ut att bli jättefina! Det ska bli kul att se det färdiga resultatet. Snygg garnförvaring har du också! Kram igen

    2010-04-12 | 17:58:58
    Bloggadress: http://tomteboanna.blogg.se/
  • Karin säger:

    Heja Händiga Du!

    Återkommer snart, via telefon om datum.... Min dator har lagt av så jag kan inte komma åt min mail annat än på udda och besynnerliga vägar!,

    2010-04-13 | 16:58:39

Kommentera inlägget här: