ANNIEBO

En riktig gran

Kategori: Jul

Jag har tagit jullov nu och njuter för fullt !
Har sett Ernst och flyttat familjen till stugan och vi alla har världens underbaraste veckor att se fram emot.

Idag har jag kokat mer knäc,k på barnens begäran, och bakat biscotti och grilljerat skinkan ( som ingen i familjen egentligen tycker om men jag kunde inte låta bli då det är en sån juldoft som jag inte kan vara utan). Julklapparna är inslagna.
I år gjorde jag och Sambon det enkelt för oss, det blir en dator till Lillasyster ( hon har sparat till en dator i snart 2 år) och ett PS3 till Mellanbror ( och såklart ett pirates spel till).

Jag vet inte om jag berättade om vår gran förra året, men hur som helst så var det samma sak i år. Barnen fick fria händer och den är fin, men inte så enkel som jag vill ha den.
Barnen fick även klä granen i stugan härom dagen och den blev snarlik den där hemma.

Förra veckan när vi var i stugan och var ute med skotrarna passade vi på att, med hjälp av morfar, hugga en liten gran som jag skulle få klä själv.
Den står nu i trapphuset i stugan och har idag fått både belysning och smycken...



Hoppas att ni alla får en alldeles underbar jul !!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: