ANNIEBO

Enkel Julgrupp

Kategori: Jul

Det var superduper länge sedan jag skrev något här, igen.
Har nästan inte haft nån tid över till fritid alls den senaste tiden.
Mycket beror på att jag ,äntligen, har fått ett riktigt jobb.
100% dessutom, så all tid som jag kunnat ha på lediga dagar och lediga förmiddagar tidigare har helt försvunnit.
För mig är det helt nytt att inte vara ledig en vardag och eftersom jag absolut inte är någon kvällsmänniska utan gärna lägger mig vid 21 blir tiden till disk, tvätt, pyssel, pynt och annant roligt, minimal.

Dessutom har jag nästan inte varit hemma nån helg eller kväll heller.
Det har varit möten, x-tra jobb på barnavd, en helg i Uppsala med Barncancer Föreningen, taekwondo gradering, träningar, bokklubb mm så när första advent kom så var jag inte redo eller beredd på jul redan.

Nu har iallafall barnen sett till att vi fått lite jul här hemma och de har klätt granen, bakat pepparkakor, julpysslat/pyntat och knäcken är kokad, tack vare att Lillasyster drog på sig lite feber.

Min vän Majjo bjöd med mig på en helkväll på blomnsterlandet där man fick göra sina egna julgrupper. Jorden lecakulor och mossa bjöds det på..
Jag hann inte leta fram några fina krukor här hemma, men det gjorde inte så mycket då jag hittade en fin att plantera i på blomsterlandet.









Det var en superrolig kväll och jag som är smått halvallergisk mot adventsgrupper som jag tycker ofta är för mycket har fått en enkel och stilren, precis som jag vill ha...

Tack till era alla som, trots dålig uppdatering, fortsatt titta in här.
 
God jul till er alla!!!


( om jag inte hinner återkomma innan dess )

Kommentarer

  • Anette säger:

    Ser fin ut! Helt i din stil ;) Vad roligt med en kväll på blomaffärn... nåt sånt har jag inte hört talas om här i Umeå, synd.

    Kram

    2011-12-17 | 12:35:42
    Bloggadress: http://familjevillan.blogg.se/
  • Marlene säger:

    Hur sällan du än uppdaterar så gör du det oftare än mig... Kvällen var toppen, jag är så glad att du följde med =) Din plantering blev verkligen superfin!

    2011-12-19 | 08:56:08
    Bloggadress: http://majjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här: