ANNIEBO

Gravvård

Kategori: Storasyster

Jag och Lillasyster och Mellanbror har varit och handlat blommor till Storasysters grav idag.
Jag trodde att det skulle vara enkelt, men se så fel jag hade.

Jag delegerade snabbt ut uppgiften till barnen att de fick välja blommor.
3 st blev det, än så länge, och även en groda och en fjäril.
Lillasyster valde fjärilen i svart för Storasyster älskade ju svart. 
2 vita blommor och Mellanbror valde en röd begonia.
Han kommer även att sätta ner röda tulpanlökar där till hösten, det har han bestämt sedan länge att Storasyster ska ha.









Den vita ängeln som hänger på det tillfälliga korset hängde Mormor dit på Storasysters födelsedag.
Jag tycker att den symboliserar Storasyster på ett underbart sätt!

Stenen med "Saknar dig" texten kommer från en av hennes vänner, samma sak med del lilla rosa hjärtat med en present i.


Kommentarer

  • Ingmari säger:

    Så fint ni har gjort på storasysters grav! Bra att syskonen fått välja utsmyckningen. Planerar att åka dit i veckan igen.

    2010-05-31 | 17:49:48
  • Anna säger:

    Vilka fina saker och blommor mellanbror och lillasyster valt till storasyster. Kramar till er alla

    2010-05-31 | 19:19:47
    Bloggadress: http://tomteboanna.blogg.se/
  • gella säger:

    Åh, vad fint!! Både alla saker men också att småsyskonen får vara med och välja...

    2010-05-31 | 20:12:42
    Bloggadress: http://gella.blog.se
  • Anette säger:

    Jättefint!!! Den svarta fjärilen är verkligen hon :)

    Åker dit nästa gång jag är uppe...

    2010-06-01 | 08:56:45
    Bloggadress: http://familjevillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: