ANNIEBO

Gårdagen

Kategori: Storasyster

Gårdagen blev precis så bra som jag hade hoppats på.
Tyngre ju mer klockan blev, men fin trots allt.

Kl 19 träffades vi, Sagas bästa vän, farmor och farfar, mormor och morfar och min syster m familj, på Storasysters grav.
Vi hade med oss marschaller som vi tände och Lillasyster hade fått måla på en glasvas som vi ställde i snön och alla fick sätta ner en ros till Storasyster i den.

I hade med sig ett paket som hon la på graven och sen skickade vi iväg de svävande lyktorna med meddelanden till Storasyster på.
Vädret var inte optimalt, snö och lite väl mycket vind, men främst var det nog snön som störde..
Men oj vad det var vackert när de flög iväg, mot nangijala...









Sen åkte vi hem till oss och åt Storasysters favorit, Kladdkaka...
Istället för ljus gjorde jag en frostad ros och satte på


Kvällen blev lång och mysig.

Naturligtvis tog batterierna i min kamera slut när jag skulle börja fota, men som tur var hade min syster kamera med sig så hon får stå för bilderna den här gången..

Tusen TACK till alla ni som satt in pengar på Jag Vill Leva.
Jag är glad men Mellanbror är nog ännu mer glad...

Kommentarer

  • Anette säger:

    Tack för en mysig kväll i Storasysters tecken :-)

    2010-03-19 | 14:22:25
    Bloggadress: http://familjevillan.blogg.se/
  • Carina o Göran med fam säger:

    Så fint , mina tårar bara rinner,tänker så på er,kramar från oss.

    2010-03-19 | 14:32:53
  • Ingmari säger:

    Tack för en minnesvärd kväll i Storasysters tecken.Stunden vid graven blev stämningsfull och vacker. När ballongerna steg mot skyn brast allt för mej. Saknade henne så oerhört, men du hade gjort allt så fint. Kladdkakan (som Storasyster och Moster brukade baka tillsammans)var så god och vacker med den frostade vackra rosen på. Allt var perfekt.

    Varma kramar till Er alla.

    2010-03-19 | 15:22:52
  • Anna säger:

    Vad fint ni hade ordnat för storasyster. Kram Anna

    2010-03-19 | 19:08:48
    Bloggadress: http://tomteboanna.blogg.se/
  • Isabel säger:

    Vackert!!

    Ni är allt underbara ni=)!!

    Kramar om dig!

    2010-03-20 | 00:24:41
    Bloggadress: http://isabel-lemon.blogspot.com

Kommentera inlägget här: