ANNIEBO

Nalledagen

Kategori: cancer

Idag den 27/10 är det den Internationella Nalledagen.

Jag hade ingen aning om att det fanns en speciell Nalledag innan jag halkade in på Nallebudets sida för att titta på dessa urgulliga nallar som man kan buda till någon speciell person.
Jag har skickat ett Nallebud en gång och det var både enkelt och inte alls speciellt dyrt heller. Bra ide tycker jag.

På tal om Nallar så passar det väl bra att idag berätta att snart startar en ny Nalle sin resa mot barn som behöver upmuntran och lite glädje.
Mellanbror och Lillasyster har blivit utvalda att få en egen Nalles Resa.

Som syskon till svårt sjuka barn hamnar man lätt lite på utsidan av familjen.
Mellanbror och Lillasyster har varit tappra och härdat ut att vara hos både Farmor o Farfar och hos Mormor o Morfar under större delen av det senaste 1 ½ året. Få är de gånger de har klagat eller gnällt över vår situation eller att de inte får vara med oss så mycket som de vill. Inte egentligen förrän den senaste veckan har de sagt något, men förra helgen sa Mellanbror
" Jag vet att ni måste vara på sjukhuset med Saga ifall hon dör, men jag vill oxå ha en mamma och en pappa att vara med, vi får jämt vara hos farmor och mormor, farmor och mormor. Jag vet att du kommer att säga att du måste åka, men jag vill inte det! "

Det var nog bland det mest äkta och hjärtskärande jag har hört honom säga.

Och just pga att de har varit så fantastiska under den här tiden som varit och hur de faktiskt är NU mot Storasyster, mjuka och hänsynsfulla så tycker jag att det är inte är mer än rätt att de oxå får lite uppmuntran och "belöning".

Lillasyster har oxå uttryckt på sitt sätt hur orättvist hon tycker att vissa saker är och har varit. Kanske inte lika djupt som Mellanbror, men dock viktigt för henne. Hon är ju faktiskt bara 4 år.
" Storasyster får massa presenter, gossar och resor hit och dit när hon är sjuk, varför får inte jag det?
Jag är faktiskt oxå sjuk. Jag är snuvig!"


Hoppas att ni tar er tid att titta in på Nallebudet idag och har ni en speciell person ni tänker lite extra på, Skicka en Nalle.
Alla blir glada av omtanke.

Påminner igen om min insamling...
Vi är så tacksamma för alla pengar ni har skänkt och hoppas att ni fortsätter att göra det.

Kommentarer

  • Marlene säger:

    Stackars liten som också är snuvig. Har inte Storasyster lärt sina småsyskon knepet att "om man har hosta - då får man äta huuuur mycket glass man vill..."



    Det är inte lätt för småsyskonen. Ni gör det alla så otroligt bra! Kram

    2009-10-27 | 13:08:46
    Bloggadress: http://majjo.blogg.se/
  • Maria,grannen säger:

    Ni är riktiga kämpar! ALLIHOPA!Stor kram på er!!Tänker på er!Kul att hon kände sig så pigg och orkat baka och pyssla.

    2009-10-27 | 21:09:23
  • moa säger:

    Annelie.. Jag och några tjejer hade tänkt ha en modevisning i stan, vi ska tjäna in pengar och dom pengarna kommer gå till din insamling. Vi saknar saga, och vi vill hjälpa er med att samla in pengar till eran insamling.. Hälsa din fina familj. Ni är så otroligt starka... Kramar

    2009-11-03 | 00:14:57
    Bloggadress: http://moaas.se

Kommentera inlägget här: