ANNIEBO

Sofia

Kategori: cancer

Tänker göra ett snabbt inlägg, eller kanske mer som en lägesrapport...

Vi är kvar på sjukhuset, såklart. Mitt i all den här sörjan har vi det faktiskt ganska mysigt emellanåt.

I veckan har vi varit hem 3 gånger och då har Storasyster passat på att äta ordentligt, hemmalagad mat smakar alltid bäst. Så är det faktiskt.

Helgen som var fick hon dessutom vara hamstervakt åt en gullig liten krabat.
Att ha en egen liten hamster har hon länge drömt om, men pga att pappan är allergisk så har detta inte fungerat, men i söndags kväll fick hon en förfrågan om det var så att hon skulle vilja ha en egen hamster och då kunde vi inte säga nej. Det hade ju faktiskt fungerat bra mellan pappan och den lånade lilla Yoda, så sent på måndagkvällen anlände den 4 v gamla hamstern som hon har gett namnet Sofia.

Efter att hon fick den så har hon fått lite mer livsgnista. Vi har som sagt varit hem och hon har något annat att tänka på än bara tråkigheter...
Tänk vad ett litet djur kan göra för ett barn... Jag ångrar inte en sekund att vi sa Ja till Sofia.



Jag måste även tacka alla er som har skänkt pengar till min insamling "Jag vill leva"
Tusen tack.

Hoppas och tror att ännu fler har 20 kr att bidra till forskningen med.
20 kr är inte ens godis till fredagsmyset, inte heller en halv snusdosa.  20 kr räcker knappt till en kaffe på stan...
Vad tycker du är viktigt??
 

Kommentarer

  • Marlene säger:

    Helt fantastiskt att ni har hittat lite glädje i tillvaron. Djur kan göra mycket, så jag förstår att pappan har gett efter. Tänker på er hela tiden, 1000 kramar från Luleå.

    2009-10-16 | 15:14:49
    Bloggadress: http://majjo.blogg.se/
  • therese westerlund säger:

    Å vad underbart att höra att ni får komma er hem lite. Och vad roligt att hon fått sin hamster! Precis som du säger så kan djur betyda mycket för ett barn, men de har även en positiv inverkan på vuxna. Allt gott till er!

    Massor av varma kramar från Kim och Therese

    2009-10-16 | 15:51:42
  • Anna säger:

    Vilken söt liten Sofia er tappra flicka fått! Med hopp om att forskningen ska gå framåt har jag nu skänkt 20 kr till fonden. Jag tänker ofta på er! Varma kramar från Anna

    2009-10-16 | 19:51:16
    Bloggadress: http://tomteboanna.blogg.se/
  • Anneli säger:

    Vad roligt att hon har fått något som hon kan glädja sig åt och inte bara tråkigheter.

    Sköt om er kramar från mig.

    2009-10-17 | 09:30:06
    Bloggadress: http://backebo.blogg.se/
  • Monika säger:

    Djur ger en speciell glädje, och kanske extra mycket till barn. Sofia är supersöt!!!



    /Ha det bra och ta hand om er!

    2009-10-17 | 15:15:38
    Bloggadress: http://monnell.blogg.se/
  • Jenny säger:

    En liten hamster att glädjas åt. Sofia kommer att få mycket kärlek av sin matte! Tänker på er varje dag och har självklart också skänkt pengar till insamlingen. Och jag kramar nu mina barn lite extra hårt varje dag. Kramar Jenny

    2009-10-17 | 22:43:19
    Bloggadress: http://jennyshem.blogg.se/
  • Anette säger:

    Sofia Sofia... att jag inte fick se mer än ögononen på henne inne i cheesehouse;-) Kanske nästa gång jag är uppe?! Stor kram på er alla. LOVE

    2009-10-19 | 09:30:29
    Bloggadress: http://familjevillan.blogg.se/
  • Maria,grannen säger:

    Vad kul för henne med ett eget litet husdjur,gör nog mycket att få tänka på något annat.Djur är fantastiska!Hon lär nog bli riktigt ompysslad och hon var riktigt söt (trots att jag själv är skräckslagen för allt som liknar råttor o möss..) Tänker på er hela tiden,stora kramar!!!

    2009-10-19 | 10:04:41
  • Jennie säger:

    Tänker på er varje dag och hoppas att storasyster och ni övriga i familjen kan glädjas över lilla Sofia. Kramar i massor!

    2009-10-20 | 10:19:36

Kommentera inlägget här: