ANNIEBO

Svar på biopsin...

Kategori: cancer

25/5 2008
Imorgon är det operation och insättning av PEG och sen blir det cytostatika på måndag kväll eller tisdag...

27/5 2008
I måndags blev Storasyster opererad igen. Den här gången sattes en PEG in i magen så att vi kan ge henne mat i den istället så att man slipper tjata om maten hela tiden, då aptiten inte är den bästa, just nu obefintlig.
Eventuellt kommer hon att få andra svängen cytt idag, bara det inte kommer nån mer feber under dagen...

Håll tummarna 

Det känns underligt att det har gått ett år sedan allt det var, och ännu mer konstigt att IDAG, ett år senare, kunna skriva och berätta att svaret på biopsin som gjordes för ett par veckor visade att de INTE kan se några levande celler från hennes rabdomyosarkom eller annan cancer !!! 

Det känns så otroligt skönt, men samtidigt så ska man väl inte ropa Hej innan det slutgiltiga svaret har kommit. En ny biopsi kommer att göras inom någon vecka för att hennes läkare vill vara på den säkra sidan...

Vi är iallafall en BRA bit på väg och med ett sådant besked så har man iallafall fått upp hoppet lite mer.

Jag är så lycklig att jag vet inte vad jag ska skriva...

Kommentarer

  • Jenny säger:

    Här sitter jag på lunchrasten och tittar till er! Åh så härligt att höra!!!! Hoppas hopppas hoppas att allt fortsätter att se bra ut så kan ni verkligen få njuta mer avslappnat av denna sommar, med studsmatta och allt! Många kramar

    2009-05-28 | 12:23:42
    Bloggadress: http://jennyshem.blogg.se/
  • Molly säger:

    Hej! Har läst här ung sedan ni fick cancerbeskedet för storasyster (hittade hit via Johannas sida). Har aldrig kommenterat tidigare och det just för att jag på nåt sätt är en sådan person vars värsta mardröm är att barn drabbas av dödliga sjukdomar. På nåt sätt har jag hållt andan hela året och smugit in här då och då för att kolla hur det går. Jag andas ut nåt helt otroligt när jag läser dina ord! Är så glad och lycklig för er skull även om jag inte känner er mer än via det jag läst här på bloggen. Vill också säga att du verkar vara en fantastiskt stark och härlig människa som fixar och donar i huset och med alla barnen trots det otroligt jobbiga som hänt er. Jag håller mina tummar stenhårt att allt går bra för storasyster nu. Många varma kramar Molly

    2009-05-28 | 13:28:00
  • Jenny säger:

    Så otroligt härligt att höra att det kom ett positivt besked.



    2009-05-28 | 22:25:32
    Bloggadress: http://trulle83.blogg.se/
  • Annah säger:

    Så underbart att höra! Håller nu alla tummar för att allt ska gå bra framöver och att ni ska få en skön och solig sommar!

    Kram ANnah

    2009-05-30 | 07:40:08
    Bloggadress: http://ljuvligahem.blogg.se/
  • Anna säger:

    Vad underbart att få läsa att det ser så positivt ut. Vilket år ni haft. Ni har fortfarande alla mina tankar och tumhållningar! Kram Anna

    2009-05-30 | 22:33:40
    Bloggadress: http://tomteboanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här: