ANNIEBO

Det Värsta tänkbara har hänt

Kategori: cancer

Det här inlägget är ett inlägg som jag ALDRIG trodde att jag skulle behöva göra.

I lördags kväll hade Storasyster jätte ont vid örat där de tog biopsin, så vi fick åka in på sjukhuset. Hon blev insatt på antibiotika och läkarna i Umeå ville att vi skullr komma ner så de fick se om det behövdes tömmas ut om det var någon vätska som låg bakom smärtan.

På söndag em kommer vi till Umeå och kl1900 får vi träffa vår läkare som kommer in till oss och sätter sig på en stol, sköterskan på en annan.

- Vi har fått svaret på biopsin och det finns cancer kvar i knölen...
- Cytostatika kommer att påbörjas på tisdag eller senast på onsdag.

Jag hamnar i nån form av apatiskt tillstånd där tystnad och hysteriskt gråt varvar varandra.
Det hör var det absolut värsta tänkbara som kunde hända...

Jag är såå rädd att hon inte kommer att klara det här.
Det vi hoppas på och som är vår chans är att tumören krymper med cytten så pass mycket att de kan operera den
Idag går det inte att operera bort den...

Jag fattar inte hur vi ska orka gå igenom det här en gång till och med de här oddsen känns det inte så hoppfullt, men så länge läkarna tror på det dom gör måste väl vi oxå göra det.
Fasar bara för den dagen då de kommer in och säger att
- Det finns inget mer vi kan göra, vi har gjort allt vi kan.

Håller alla tummar och försöker hålla mig vid liv.

Kram

Kommentarer

  • Molly säger:

    Skickar de varmaste styrkekramar jag kan!!!!

    2009-06-23 | 12:53:43
  • Marlene säger:

    Vet inte vad jag ska skriva, allt känns bara fel. Jag tänker på er. Kram

    2009-06-23 | 15:28:28
    Bloggadress: http://majjo.blogg.se/
  • Anna säger:

    Jag saknar ord att kunna förklara hur oerhört ledsen jag blir över att läsa ditt inlägg. Jag tänker på er massor och sänder varma styrkekramar.

    2009-06-23 | 17:15:12
    Bloggadress: http://tomteboanna.blogg.se/
  • Carina säger:

    Ja inte vet jag vad man ska skriva blev så ledsen då jag läste om det tråkiga beskedet...Skickar styrkekramar och håller tummarna ...

    2009-06-23 | 20:17:02
  • Anneli säger:

    Kalla kåror kryper efter ryggen jag ryser och det börjar bränna under ögonlocken när jag läser ditt inlägg. Jag tänker på er och vad ni får gå igenom en gång till. Håller mina tummarna för att allt ska gå bra. Många kramar.

    2009-06-23 | 20:39:57
    Bloggadress: http://backebo.blogg.se/
  • C säger:

    Tänker på er jätte mycke! Många varma styrkekramar till er! Håller tummarna!

    2009-06-24 | 13:14:49
  • Malin Inspiration&design säger:

    Jag finner inga ord för hur ledsamt jag tycker att detta är. Man blir som förstummad när man läser. Det känns overkligt. Och ännu mer overkligt känns det förstås för er. Önskar jag kunde skriva något som kunde trösta. :( Det är vid sådana här tillfällen man påminns om vad som egentligen är viktigt i livet. Att ha sina nära och kära. Måtte allt bli bra med er älskade lilla flicka!



    Skickar massa hopp och styrka till dig och familjen.



    KRAM Malin



    2009-06-26 | 21:48:33
  • MO säger:

    Åh vännen så ledsen jag blir över att läsa detta....Finns inga ord som kan trösta eller förklara hur mycket jag känner med er. Jag önskar av hela mitt hjärta att detta kommer sluta väl o att er underbara lilla dotter kommer bli frisk....



    Tusen kramar o jag tänker på er...

    2009-07-10 | 16:07:32
    Bloggadress: http://medaljongen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: