ANNIEBO

Äntligen Fredag, eller?

Kategori: cancer

Fredag kväll, familjer sitter samlade, Mörkret lägger sig och man tänder ljus myser, äntligen helg.

Eller

Fredag kväll, jag sitter ensam, inget på TV. Mörkret har lagt sig och jag har tänt 2 ljus. Mellanbror och Lillasyster sover, Storasyster är på sjukhus och mår inget vidare...

Människors liv är olika och jag är så LESS på den här sjukdomen.

Varför skulle hon drabbas?

Hon blev inlagd på tisdag em. med feber, äntligen tänkte jag bättre att febern kommer nu än nästa vecka då vi sla åka till Astrid L Värld.
Hb 85
Tromb. 13

Storasyster hade ont, hög feber 38,7 1 tim efter alvedon
Ångest och oro.
Hon trodde att hon skulle dö och sa bla. att " Nu tar mitt liv slut"

Jag vet inte hur det är tänkt att vi ska orka gå igeom det här.

Talet har blivit mer nasalt igen.  Växer tumören ?

Varför ska vi tvingas gå igenom detta, vad är meningen och varför just hon?
Vad är meningen med att barn ska bli sjuka?

Jag har alltid sagt att alvarliga sjukdomar hos barn drabbar inte familjer som inte klarar av det och att det finns en mening med att barn går vidare.

Idag förstår jag inte alls vad jag menar med det.
Vi klarar inte av det och det kommer aldrig att finnas nån annan mening med Storasysyer än att hon ska vaara här med oss.

Har försökt att ta med storasyster ut från sjukan idag och igår, men hon orkar verkligen inte och vill tillbaks efter 1½ timme, äter knappt ingenting och har ont...
F_N tar alla om hon inte blir frisk.

Jag vet inte hur jag klarar mig annars

Kommentarer

  • Marre säger:

    Jag saknar ord.........Det du skriver går rakt in i mitt hjärta och jag önskar så att sjukdomen inte fanns. Den är ju helt meningslös och varför måste eran fantastiska tjej drabbas? Jävla sjukdom!!! Min mor skrev en gång till mig ung så här: "Om jag kunde skulle jag bädda in dig i bomull så att inget ont någonsin skulle hända dig...." och det är så jag känner för er just nu. Om det ändå fanns något jag kunde göra för att hjälpa......Finns här om och när du vill... //Marre

    2009-08-15 | 19:11:03
  • Anneli säger:

    Ibland skulle man vilja ha någon som kunde förklara varför just barnen ska drabbas av sjukdommar och handikapp. En som man kan skälla på och få dom att ta tillbaka allt och göra det bra igen.

    Tänker på er och önskar att allt ska bli bra att storasyster ska bli frisk igen.

    Kramar

    2009-08-16 | 10:49:03
    Bloggadress: http://backebo.blogg.se/
  • helene säger:

    Har egentligen inga ord. Försöker förstå hur det är för er utifrån den egna erfarenheten. Känslan är nog densamma även om barnet är "vuxen". Orättvist och oföreståeligt är det iallafall eftersom man vill ju bädda in sina barn i bomull oavsett ålder. Försöka förstå om det finns en mening med det som sker är bortslösad tid som jag ser det, när jag ändå inte kan få ett svar här och nu, så försök använda tiden till något bättre. Hur man orkar att leva och överleva vet jag inte, bara att vi har gjort dettrots att "vår" stora syrra var tvungen släppa taget.

    2009-08-21 | 11:05:42
  • Anna säger:

    Förstår allt för väl hur du känner och önskar att jag hade peppande, stärkande ord att säga. Hoppas att frånvaron av nytt inlägg betyder att ni har det fint i Småland!

    2009-08-26 | 00:06:24
    Bloggadress: http://annasanatomi.blogspot.com
  • Annah säger:

    Har tyvärr inga ord till dej och er. Önskar att det fanns nåt man kunde säga eller göra så att allt blev bra och hon slipper kämpa och lida med denna vidriga sjukdom. Jag håller bara alla mina tummar och hoppas att ni får ett positivt besked ang tumören.

    Massor med kramar! Annah

    2009-08-30 | 11:13:27
    Bloggadress: http://ljuvligahem.blogg.se/

Kommentera inlägget här: