ANNIEBO

Dans och funderingar

Kategori: cancer

Nu är det kallt...15 kalla är inte min favorittemperatur....

Idag ska vi förutom att försöka att inte frysa ihjäl, åka och kolla på när Storasyster har dansuppvisning.
Pga något som vi inte har svar på än vad det beror på så blev Storasyster inlagd på sjukhus i torsdags, men tack o lov är det inget som hindrar henne från att showa loss idag om hon bara orkar.

Jag är så trött på den här F-B sjukdomen nu och önskar inget hellre än att det snart får vara över.
Det finns INGEN rättvisa i att en 6 åring ska drabbas av det här.
 

Köp era julkort eller julklappar hos Barncancerfonden och var med och hjälp!!!

I Sverige insjuknar varje år cirka 300 barn upp till 18 år i cancer.

På läsarnas berättelser-sida hittade jag de här orden
 
" Men nu kommer vår reaktion, allt är lungt och man får tid att känna efter. Jag läste i en artikel igår att den psykologiska resan tar vid när den medicinska slutar.


Det stämmer väl. Men jag tror inte att vi hade kunnat göra så mycket annorlunda, man måste ju finnas där 24 timmar om dygnet och vara stark under sjukdomstiden. Det går inte att ge upp och bryta ihop. Men visst måste man få ha sina dagar, sina ledsna och arga dagar, för sjukdomen går inte att acceptera, den är inte okej."

Läs allt här
En mammas ord om tiden efter behandlingen av deras son och precis så känner jag just nu... Sen då...
Hur ska man kunna våga leva sen.
Hur lever man vanligt "Svensson-liv"
och
vad är vardag?????

Kram till er alla

Kommentarer

  • Annah säger:

    Stackars er och stackars henne!

    Hoppas verkligen att sjukvården kan hjälpa så att ni kan få en skön och lugn advent!

    Många kramar Annah

    2008-11-22 | 15:52:49
    Bloggadress: http://ljuvligahem.blogg.se/
  • Malin Inspiration & design säger:

    Annelie; Tusen tack! :) Filten kommer från Ellos, köpte den på rea. Tyvärr vet jag inte om den finns kvar. :S Men spana in hemsidan du. :) Kram

    2008-11-22 | 16:49:26
    Bloggadress: http://inspirationsdesign.blogg.se/
  • Malin Inspiration & design säger:

    Titta vad jag hittade åt dig! Liknar precis den jag har! :) Nu blir du glad va??!! :) Kram





    sortiment/index.html?cat=21BC0021-3B9C-86B0-B610-2F88FF852BAF&page=2&sortMode=0" rel="nofollow">http://www.ahlens.com/opencms/heminredning/aktuelltsortiment/index.html?cat=21BC0021-3B9C-86B0-B610-2F88FF852BAF&page=2&sortMode=0

    2008-11-23 | 18:40:00
    Bloggadress: http://inspirationsdesign.blogg.se/
  • Mrs. b säger:

    Kikar in hos dig för första gången och tårarna rinner. Så orättvist!

    (Kan inte skriva mer nu, så jag skickar styrkekramar istället!)

    2008-11-25 | 21:19:21
    Bloggadress: http://mrsbandco.blogg.se/
  • Anne säger:

    Visst tär det så när man som mamma är där 24/7 för att vara nära sitt barn. jag vet precis hur du har det...man bara måste orka, det finns inga andra alternativ. Man orkar göra allt och mer därtill för att ens barn ska få en bra livskvalitet trots sjukdomen och det är en ekvation som är svår nog.



    Hoppas hoppas nu att cellgifterna biter ordentligt på din dotters cancer. Ni har haft en oerhört tuff tid och jag känner med dig samtidigt som jag blir så ARG när jag läser om alla barn som får cancer.

    Det är inte OK på något vis och det finns INGEN mening med denna sjukdom.

    Prenumererar på Barn&Cancer...ska läsa om din dotter när jag kommer hem.

    Beundrar dig som orkar göra så mycket ändå!

    Själv orkar jag bara andas syre, min ork tog slut en tid efter Maddes bortgång men försöker ändå att vara med min stora dotter för att hämta lite mening och kraft igen.

    På måndag är det 3 månader sedan Madde gick bort...usch, det känns som ett år sedan och samtidigt bara som en minut sedan.

    Vill ännu bara tro att hon är ute och reser jorden runt eller nåt roligt......

    Hoppas er Lucia blir jättefin!

    Kram på dig!

    2008-12-10 | 23:27:02
    Bloggadress: http://levaidag.blogg.se/

Kommentera inlägget här: