ANNIEBO

Olika tankar om många saker

Kategori: Allmänt

Jag har inte bloggat lika flitigt som förrut...
Jag vet inte vad jag ska skylla på heller... När jag startade bloggen höll vi på att renovera en hel del här i huset och då kände jag varje dag att jag hade något nytt att skriva om.
Efter några månader blev Storasyster sjuk och då var det ett perfekt forum att hålla anhöriga informerade om hur läget var med storasyster och med oss, var vi var, hur vi mådde och hur läget var i allmänhet.

Sen var det ju tiden efter Storasyster då det ibland var enklare att ta till orden för att berätta för alla intresserade hur vi mådde och hur dagarna var.

Nu vet jag inte längre. Det händer ju fortfarande saker i hemmet, det händer ju fortfarande saker i mina tankar om tiden när Storasyster var sjuk och även tiden efter det....
Men mycket nu handlar om livet i stort,
Vad vill jag bli när jag blir stor ?!
Var vill jag bo ?
Hur vill jag leva de dagar jag har kvar ?
Jag hoppas att det är massor med dagar jag har kvar att leva, men vill jag vara vikarie hela mitt liv ?
Kommer jag att någon gång i mitt liv få en fast anställning, igen?

Jag har massor med tankar, men jag har svårt att våga ta steget.

Med detta vill jag bara tacka er alla flera hundra som dagligen tittar in på min blogg, trots att det kan gå flera dagar mellan ett nytt inlägg, det är NI som får mig att vilja frotsätta blogga och nu har jag bara en fråga till er alla:
Vad får er att titta in här? Är det för inredningens skull, för att ni känner mig eller har ni hittat hit undertiden Storasyster var sjuk? Eller har ni något annat ni gillar, eller är nyfikna på?

Kram på er alla !







Kommentarer

  • Anna säger:

    Jag började följa din blogg redan innan storasyster blev sjuk och jag fastnade direkt för den. Sedan följde jag hela sjukdomstiden och finns kvar än i dag. Jag tittar in för att din blogg innehåller många kloka tankar, snygg inredning och du skriver på ett personligt sätt. Jag tycker att du är stark som har delat med dig av allt ni gått igenom. Varma kramar från Anna

    2011-01-23 | 18:53:25
    Bloggadress: http://tomteboanna.blogg.se/
  • Marlene säger:

    Jag följer din blogg för att du är du, älskar dina pyssel. Gillar att läsa dina tankar. Blir så inspirerad när jag läser din blogg, din positiva anda smittar av sig och den behöver jag då och då. Du ger mig glädje och energi =) har i och med Storasyster fått uppleva en annas sida av livet som nog har fått mig att se lite annorlunda på livet och därför också kan jag tycka blivit en lite bättre medmänninska och mamma. Så förtsätt med din blogg, det är nog fler än jag som inspireras av dig! kram

    2011-01-24 | 14:13:04
    Bloggadress: http://majjo.blogg.se/
  • Carina säger:

    Hej på dej,,,Jag börja följa dej, för att jenny berätta att du hade en blogg, och för att du är min Mans kusin, och sen du storasyster blev sjuk så satt vi är båda två och grät floder , sen så är ni så mysiga att följa hela eran familj, så varje dag går jag in hit och ser vad du har skrivit och börjat med för nåt, tycker det är en jätte trevlig blogg,håller med dom andra som säjer att du är så klok i ditt tänkade, många kramar från oss i bjenberg

    2011-01-25 | 12:57:28
  • LindaH säger:

    Tittar in lite då och då och blir inspirerad. Alltid kul att se hur resultaten blir. Det är ju inte alltid man får se det... Hoppas du fortsätter att skriva om lite allt möjligt, lycka till

    2011-01-26 | 22:39:42
    Bloggadress: http://lindaisy.blogg.se/
  • Chuck säger:

    Jag tycker att det är roligast att läsa då du bloggar om sånt du tänker på, eller sånt som har hänt eller ska hända. Du är bäst då du blir personlig, och det är ju ett gott betyg på din person...

    2011-01-27 | 17:10:04
  • M säger:

    Jag fick höra talas om bloggen när storasyster blev sjuk, som fd jobbarkompis till din mor och även dig i unga år..så ville jag följa ert liv. Nu kikar jag in för att få se om ni gjort nåt snyggt. Ha det gott/ M

    2011-01-27 | 22:55:48
  • Anneli säger:

    Jag började följa din blogg eftersom vi har liknande intresse nämligen inredning, trädgård, blommor och annat. Sedan dess är du en av mina favorit bloggar som jag besöker då och då.

    2011-01-30 | 11:59:01
    Bloggadress: http://backebo.blogg.se/
  • Eva säger:

    Jag läser din blogg för att du är du:)Visste inte om den före S blev sjukt,men började läsa den då och har följt den sen dess.Tycker om dina tankar och funderingar,sen har ni ju hela familjen en speciell plats i mitt hjärta//kram

    2011-01-31 | 18:07:36
  • Karin säger:

    Hej du! Ja, jag läser din blogg lite nu och då för att se hur du/ni har det, vad du har för dig och vad du grunnar på! Jag är nämligen inte så bra på att ringa....Inredning, trädgård och livet...det är väl ungefär vad jag själv intresserar mig för - OBS

    - inredning i teorin mest, trädgården när andan faller på och livet ständigt och jämt! Tänker ofta på dig, kära vän! Kusinkram

    2011-02-07 | 19:04:11

Kommentera inlägget här: