ANNIEBO

Klippdockor

Kategori: Lillasyster

Lillasyster har börjat att aktivera sig med klippdockor.
Dessa har, vad jag vet, varit borta ett bra tag från marknaden, men nu är de tydligen tillgängliga igen, kul tycker jag för de roar ju ett bra tag.

Jag minns att jag hade massor när jag var liten och att dessa förvarades i tidningar, så att de inte skulle bli knövliga.
På min tid fanns de i farmors "tant tidningar" och jag och min lillasyster slogs om vem som skulle hinna först till farmor och klippa ut dem...

Jag blir så nostalgisk när jag sitter och klipper ut dessa dockor med Lillasyster !
Har gjort ett par nu på morgonen och även nnågra jag hittade på nätet igår och skrev ut.
Här hittar ni dessa !

Jag gillar när saker återkommer, kanske börjar hon även samla på luktsudd och bokmärken en vacker dag, då kanske vi kan byta ;)



Jag hoppas att mina finns kvar någonstans hos mamma, det skulle vara så skoj att se dem igen...

Kommentarer

  • Ingmari säger:

    Visst är det härligt att få uppleva barndomen igen! Kommer också ihåg klippdockorna,bokmärkena och filmstjärnorna. Vilken tur att man begåvats med barn och barnbarn så man kan få sjunka tillbaks i minnernas värld!

    Kram!

    2011-02-21 | 10:47:33
  • Ann-Therese Tjärnlund säger:

    Hej Annelie

    Läste om din lilla dotter och blev så berörd. Hade velat kontakta dig på ett annat sätt men hittar ingen mejl =O Så förlåt om jag helt fräckt frågar om du/ni skulle ställa upp i en intervju i norran. Vi ska skriva om och delta vid Febes föreläsning på onsdag. Mejla mig gärna (hursomhelst) på [email protected]

    2011-02-21 | 11:08:47
    Bloggadress: http://falkan40.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: