ANNIEBO

Vardagssysslor

Kategori: Mat & Bak

Idag var första skoldagen för barnen. Lillasyster började förskoleklass och Mellanbror började 1an.
Idag var även Sambons första jobbardag efter 9 v ledighet...

Jag tog tjuren vid hornen idag och bakade lite bullar och ett superenkelt matbröd som inte skulle formas vackert.
Jag har aldrig förr lyckats med bröd som inte är en färdig påse som man bara tillsätter vatten och jäst i, men idag tror jag att jag fixade det.



Brödet påminner om Ciabatta och får snart sällskapa tillsammans med kvällens middag, fiskgryta. 

Kommentarer

  • Marre säger:

    Hej!

    Mmmm det ser gott ut! Jag blir sugen på lite fika när jag ser bilderna. Det kan behövas lite gott för att förgylla vardagen som kom tillbaka alldeles för fort....

    2011-08-22 | 20:49:04
  • Anette säger:

    Vad gott det lät med fiskgryta också! Recept?

    Hoppas det går bra för kidsen i skolan nu... trots att vissa var besvikna över läxan ;)

    kram

    2011-08-23 | 21:27:06
    Bloggadress: http://familjevillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: