ANNIEBO

American Cookies

Kategori: Mat & Bak

Äntligen har mitt intresse för bakning kommit tillbaka !
Äntligen, för de andra i familjen som gillar kakor.
Äntligen, för mig som gillar att baka men inte att äta.

Eftersom jag för tillfället är väldigt utan jobb och bara går hemma på dagarna när barnen är i skolan så har jag all tid i världen att baka...
Igår blev det långpannekaka, kärleksmums, eller vad det nu heter, på mitt sätt.
När smeten var i formen insåg jag att jag inte hade florsocker till glasyren som ska vara ovanpå, men eftersom det varit kalas i huset i helgen så fanns det kvar lite noblesse med apelsincrisp i kylen. Bröt ner några bitar i smeten och när kakan kom ur ugnen la jag resterande bitar ovanpå...
Barnen åt och åt och åt senare på dagen.

Idag fick det bli american cookies.
Fixade lite med receptet även den här gången och istället för hackad choklad slängde jag i Non Stop.
Nu återstår bara att se vad barnen tycker om dessa.



 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Mmmmm så goda de ser ut och säkert smakar oxå. Vad roligt att din gnista för bakning har kommit igång. Stort GRATTIS i efterskott från Skötgrånd.

    Kram

    2011-08-31 | 13:56:43

Kommentera inlägget här: