ANNIEBO

6års kalas med minnen

Kategori: Allmänt

I fredags hade Lillasyster kalas.
Hon hade väntat och längtat och planerat in i minsta detalj...
6 år !
En kväll med mat, lekar, dans och snacks.
2 kompisar har hon bjudit och tillställningen skulle hållas i kvartersgården.
Jag försökte planera med henne, men minnen kom hela tiden.

När Storasyster fyllde 6 hade hon , såklart, oxå ett kalas.
3 kompisar, mat, lekar och dans. I kvartersgården.
Den kvällen var Storasyster inte sig lik, drygt en månad senare fick vi veta varför.

Hela tiden innan var jag lite rädd för att Lillasyster skulle vara grinig under kalaset och trött, trött efteråt.
Att allt skulle upprepas igen.
Alla mina tankar var dock helt onödiga. Efter kalaset var Lillasyster ute och åkte inlines till kl 21 och var varken grinig eller hängig före, under eller efter kalaset.

En punkt, hållplats, ålder som jag bävat för är passerad.


Kommentarer

  • mo säger:

    Kära vän...tänker på din kommentar hos mig o skäms, jag menar du har gått igenom det värsta tänkbara man kan, o jag gnäller över att min friske son har flyttat hemifrån för att plugga...Kan bara försvara mig med att vi varit förskonade från sjukdomar o hemskheter så jag har personligen inget att jämföra med, meeeen jag förstår ju att det är tidens gång o helt normalt, det ni gått igenom borde ingen människa få gå igenom...Så tack ändå att du var så snäll o skrev en sådan gullig kommentar till en fjantig mamma ;), kramar på dig vännen

    2011-09-01 | 15:41:02
    Bloggadress: http://medaljongen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: