ANNIEBO

För att oskadliggöra spökeriet

Kategori: Allmänt

Valborgsmässoafton...
Vad innebär det egentligen ??
Tydligen bla för att man förut trodde att på Valborgsmässonatten red häxorna på kvastar eller getabockar till de gamla offerplatserna och där gjorde ofog i djävulens sällskap. För att oskadliggöra spökeriet förde man oväsen (med rop, skott och horn) och tände eldar på höjderna. 

För mig är det nog mer "Sköna maj välkommen... " att fira att våren kommer, eller som i år, redan är här !
Jag hade tagit mig friheten att planera denna helg utan att samråda med övriga familjemedlemmar.
Mina planer var att åka till stugan och ha en lugn helg och lite ignorera denna afton, men när Mellanbror fick höra om mina planer blev han inte glad.
Han ville ju cykla till majbrasan med sina kompisar och fira valborgs som alla år tidigare.
Mammahjärtat kunde inte säga nej så därför blir det valborgsmässoaftonfirande i vanlig ordning.
Grillning tillsammans med bästa grannarna och sedan titta på majbrasan vid kyrkan.
( Varför bryta ett vinnande koncept?)

Ha en trevlig kväll allihopa !

Singlar sjunger in våren på Valborgsmässoafton på Hooks Herrgård

Kommentarer


Kommentera inlägget här: