ANNIEBO

Påsklov

Kategori: Allmänt

Förra veckan hade barnen påsklov och jag passade på att vara ledig tillsammans med dem.
Vi hade bestämt sedan tidigare att vi skulle tillbringa denna vecka i stugan, men vi hade inte kunna drömma om att vädret skulle vara så som det var.
Sol sol, sol hela tiden och så pass varmt att man hann få lite färg och barnen sprang runt i t-shirt och klänning.
Lillasyster var sugen på att studsmattan skulle fram fort, så första kvällen plockade Sambon fram den och där har hon tillbringat sina dagar.
Mellanbror har cyklat och kört sin 4-hjuling och såklart varit en hel del med idolen och bästa Morfar.

På tisdagen kom så larmet.
" Drick ej kranvattnet !! "
Större delen av stadens dricksvatten har fått besök av en elak parasit.
Samma som drabbade Östersund för ett par månader sedan.

Cryptosporidium


Tack och lov har vi eget vatten i stugan och behövde därför inte koka allt vatten och komma ihåg att inte ta ett glas vatten direkt från kranen.

Nu är det en ny vecka och vi har landat hemma igen, men kommer nog att fortsätta vara i stugan nu och då.
Jag är egentligen inte speciellt rädd för den här parasiten, men det som känns lite jobbigt är att tvingas tänka på det hela tiden och koka allt vatten man ska använda.

Än så länge är vi friska och jag hoppas att det håller i sig !

Kommentarer

  • Ingmari säger:

    Vilken läskig bild du hittat på parasiten! Vi får nog finna oss i att koka vatten 2-3 månader...

    Egentligen så finns det värre saker som händer. Skönt att våren visar sej från sin bästa sida. Tänk att barnen kan springa oc cykla utan en massa tjocka kläder på! Det är väl bra!

    Kram!

    2011-04-27 | 10:05:16
  • Marre säger:

    Är dom inte lite lik en banan. Förstår jag det rätt att det är två cryptosporidium som invaderar en cell, eller?? Uschan buschan...



    Tack för senast. Det var verkligen trevligt att komma till dig och prata böcker. O lite annat oxå förståss.. Ser fram emot att börja läsa. //Kram Maria

    2011-04-28 | 20:43:59
  • Anneli säger:

    Jag är glad för att det bara är på jobbet jag behöver tänka på att inte dricka vattnet ur kranen. Har haft med mig vatten på jobben för att dricka och brygga kaffe på. Tänk vad mycket problem en så liten krabat kan ställa till med, jag hoppas de snart hittar en lösning.

    2011-04-28 | 20:58:44
    Bloggadress: http://backebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här: