ANNIEBO

1 år

Kategori: Storasyster

1 år utan vår fina fina Storasyster.
Hela veckan har jag tänkt tillbaka på hur det var för ett år sedan. Vad vi gjorde och hur vi kände.

Det är overkligt att det gått ett helt år. Hur har det gått till och hur har vi klarat av att överleva, eller leva igenom det ?
Hur konstigt det än kan låta så fortsätter ju livet att rulla på och jag har valt att inte gräva ner mig och vara bitter utan i sann Storasyster anda se livet possitivt och glädjas åt det man har.
Spela efter de spelregler som råder.
Ingenting skulle bli bättre om vi skulle välja bort det liv vi har kvar och lever i, eller har jag fel?

Många undrar hur vi har det, hur klarar vi det och hur känns det... Vi har det väl som de allra andra, ibland är det uppåt, ibland neråt. Hur klarar vi det... Ja vad är alternativen?  Hur känns det... Vi gläds åt den tid vi fick med Storasyster och allt hon lärt oss, det är klart att det känns för dj...igt, men det går inte att tänka så hela tiden, det gör ont, vi gråter, vi tröstar, vi försöker trots allt att leva med en djup sorg och saknad som aldrig kommer att försvinna och jag tycker att vi gör det så bra som vi bara kan.

Idag ska vi åka och tända ett ljus på hennes grav och minnas och glädjas åt den tid vi fick ha henne hos oss och jag är övertygad om att hon kommer att finnas vid vår sida idag, hemma och på graven, med ett vakande öga som ser till att allt blir perfekt och att ingen gråter och sörjer, för det vill hon inte att vi ska göra !

Vill ni vara med och minnas vår skatt så gör det gärna genom att skänka en slant till Jag vill leva



Kommentarer

  • Carina säger:

    Ja du Annerli,Sitter och läser det du skriver och tårarna bara rinner ner för mina kinder, ja livet går vidare, så är det,Men fyyyyyyyy vad livet kan vara hårt ibland/Kramar från oss i Bjenberg

    2010-10-30 | 13:52:12
  • Anna säger:

    Tårarna rinner även på mig... Fina fina storasyster. Du låter så klok när du skriver att ni måste fortsätta leva och tänka på all glädje ni fick tillsammans med henne. Många varma kramar till er denna dag

    2010-10-30 | 14:01:57
    Bloggadress: http://tomteboanna.blogg.se/
  • Ingmari säger:

    Har bestämt mej för att inte gråta idag eftersom inte Saga skulle ha gillat det (men det är oerhört svårt)! Du skriver så bra om det som varit och är. Livet går vidare och det som varit har vi inte förmågan att påverka. Tankarna går till Saga och er underbara familj denna dag.

    Kramar i massor!

    2010-10-30 | 15:00:30
  • Anette säger:

    2010-10-30 | 18:03:40
  • Anette säger:

    Åh vad du skriver fint och klokt om denna dag!! En mkt speciell dag... jag har precis som du ägnat veckan åt att tänka på hur det var för ett år sen.

    Det blev riktigt jobbigt igår och idag men jag försöker också tänka att S inte vill att vi ska vara ledsna men det är för svårt... Mina tårar ramlar samtidigt som jag tänker: Vilken oerhörd stark och tapper brud hon var!! Och jag är också övertygad om att hon finns närmare än man tror :)



    KRAM PÅ ER....

    2010-10-30 | 18:08:32
    Bloggadress: http://familjevillan.blogg.se/
  • Marlene säger:

    Du är så klok och sund, mycket har jag lärt mig av dig. Fått en ny syn på saker och ting. Har tänkt mycket på storasyster i veckan och på er såklart. Året har gått fort, kan inte riktigt greppa att det faktiskt har gått ett helt år. Många kramar till er från.

    2010-10-30 | 21:16:31
    Bloggadress: http://majjo.blogg.se/
  • Malin B säger:

    Det har varit en omtumlande dag, jag är så glad att ni är så starka ska ni veta det är inte lätt att komma i den situation som ni är i. Jag minns för exakt ett år sedan när beskedet kom man blev som förstenad, tankarna började varför varför ska min bror och hans älskade förlora något så värdefullt va är meningen med detta som händer. Det är svårt att förstå varför något så hemskt kan hända, ändå så har vi så här ett år efter klarat av att fortsätta leva och haft minnena kvar av er underbara dotter. Saga gav er så mycket att leva för och gör än i dag och kommer även att fortsätta att göra. Vi tänker på er och hoppas att ni fortsatt kan leva i nuet och känna att Saga finns hos er i era hjärtan för resten av erat liv. Många kramar från fam Berg

    2010-10-30 | 22:17:57
  • gella säger:

    Har inga ord... men skickar en syberkram till er! <3

    2010-10-30 | 23:00:33
    Bloggadress: http://gella.blog.se
  • Eva säger:

    Har tänkt på er extra mycket de senaste dagarna,kan inte själv fatta att det gått ett helt år,sen vi fick det tråkiga meddelandet, att er älskade flicka lämnat oss.Vet inte om det hjälper er,men vi är många som tänker på er,vill finnas för er.Kramar till er alla Eva

    2010-10-31 | 11:29:49
  • malin säger:

    Jag har många gånger undrat hur man gör, hur man går vidare utan att radera men ändå se framåt.



    Och det finns väl inget "man", inget standardsätt som alltid fungerar. Men ni har gjort på ert sätt och varje gång jag ser er (vilket inte är särskilt ofta nuförtiden) eller tänker på er (betydligt oftare) så är det just med tanken på er styrka.



    Ni finns i mina tankar. Extra mycket just nu, men även andra stunder. Kramar till er finfina familj.

    2010-11-01 | 22:42:01
    Bloggadress: http://luften-bor-i-mina-steg.blogspot.com

Kommentera inlägget här: