ANNIEBO

Snart klart

Kategori: Mellanbror

Den 17 oktober började jag riva tapeter i Mellanbrors rum. Det satt en strukturtapet där sedan tidigare som inte var speciellt enkel att ta bort, men med hjälp av en kniv, tjurighet och barnen så försvann den relativt snabbt.
När den väl var borta insåg jag till min fasa att vi skulle bli tvungna att bredspackla alla väggar för att få ett bra underlag att måla och tapetsera på. Jag är verkligen inget stort fan av slipdamm, spackla gör jag gärna, men inte slipa !  Så istället satte jag fart mot stadens trevligaste färgbutik och köpte några rullar easy cover och efter mycket limmande, många dagars uppehåll och kliande händer var det klart med underarbetet.
När alla väggar var limmade ett varv till började det roliga. Målandet !

1 vägg är nu målad svart. 1 vägg är målad vit med undantag för ca 1 ½ m av väggen som oxå den är svart och en vägg är tapetserad.
Nu återstår bara det roliga, piffet, fast jag kanske ska låta Sambon göra sin väggmålning innan jag går loss för mycket...
Men lite har jag hunnit iallafall och rummet känns så mycket större nu fast det är samma möbler, bara annan placering. Men jag har rensat ganska hårt bland hans leksaker...

Tjuvtitt






Kommentarer

  • Anna säger:

    Det ser ut att bli jätteläckert! Jag gillar den randiga tapeten massor :-) Kram Anna

    2010-11-05 | 12:08:47
    Bloggadress: http://tomteboanna.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Längtar att få se det färdiga resultatet!

    Kram!

    2010-11-08 | 11:55:34
  • Ingmari Öhman säger:

    Förstår att Alex längtar efter ett färdigställt rum med alla sina önskefigurer ditmålade på väggarna!

    Kram!

    2010-11-08 | 11:59:31
  • Monika säger:

    Snygga tapeter!

    2010-11-08 | 17:17:08
    Bloggadress: http://monnell.blogg.se/
  • Stefan Falkelind säger:

    Jag ska nog måla en del väggar här hemma men har inte bestämt mig för vilka. Har en tävling på min blogg där du kan vinne presentkort på 300 kr hos SUMOpix.


Kommentera inlägget här: