ANNIEBO

Sugen på att väva

Kategori: Snygga saker




+




=

bob pappelina miljo 148

Jag är så sugen på att mamma ska ställa fram en vävstol igen.
OM hon gör det ska jag försöka väva mig en egen variant av en pappelina...

Skulle vilja ha en i sovrummet, men jag tycker att riktiga pappelina är så galet dyra så jag har aldrig kommit mig för att köpa en, men att väva en egen, randig, kan ju inte vara svårt.

Vi får väl se hur det här fortsätter.
Jag tror att det kommer att komma fram en, för mamma var själv lite sugen på att pyssla med plastband, så vi kanske öppnar en liten pysselstudio tillsammans. Hon snurrar och lindar så väver jag.
Jippie!

Kommentarer

  • tina säger:

    Låter mysigt! Kommer bli jättefint!



    kram/tina

    2010-03-16 | 10:36:59
    Bloggadress: http://[email protected]
  • Sandra | Inspirera Mera säger:

    Åh vad läckert att väva sin egen matta!

    2010-03-16 | 16:40:17
    Bloggadress: http://www.inspireramera.se
  • Katarina säger:

    Jag har också tjatat på mor att jag vill lära mig väva. Men jag vill kunna väva vanliga trasmattor, tycker det ser så trevligt ut. Kanske är det något "Kågeträskigt" det där med vävning. :-)

    2010-03-19 | 16:37:35

Kommentera inlägget här: