ANNIEBO

Helgen i Stockholm

Kategori: Jag tävlar

En helt underbar helg har det varit...

Kameran har dock inte fått jobba så hårt, av 2 anledningar.

1. Blyghet och glömska
2. Mer utrymme i väskan ( ev för shopping )

Resan började med flyg till arlanda och där blev jag hämtad och körd till radiohuset.
Anmälde mig i receptionen och blev hämtad och förd till Lantz kontor...
Blev väl emottagen och fick samtidigt veta att det inte skulle bli någon direktsändning för Robin Söderling hade gått vidare i tennisen och P4 skulle därför sända tennis istället för lantz i p4.

Men trots detta så blev det inspelning som kommer att sändas nu på fredag, den 11/6.
Jag valde att inte medverka i programmet utan satt som publik under inspelningen och om ni lyssnar på programmet på fredag och lyssnar riktigt noga så kommer ni att höra att Annika inte har full koll på vilken dag det är..
Svårt att banda som om det vore direktsändning...
Hon nämnde även att jag var där samt av vilken anledning, hmmm...
För er som undrar kan jag berätta att Lantz är precis som hon är på tv och radio även i verkligheten, speedad och rapp i munnen

Bilder från Lantz kommer en annan dag...

Det som blev riktigt bra med allt var att just till det här programmet hade de raggat publik för det var ett par liveband som spelade där, så även Anna som följde med fick vara med under inspelningen.

jag fick, förutom resan, en portabel radio och en väska som vinst. Bilder kommer senare.
Radion var som klippt och skuren för mig!!

Efter sändningen gick vi på panduro och ja, det blev lite handlat där.
Här väljer och vrakar, eller velar och funderar, Anna över vilket pappar hon ska välja 


Senare på kvällen åt vi super god, indisk, mat och beställde in en öl och det var då den största öl jag sett i mitt liv. 


660 ml !!!
Men den var god.

Åt en fantastisk måltid, med förrätt och allt...


 Allt var gott, men jätteräkorna ( de röda på tallriken ) var ingen höjdare...

Lördagen ägnade vi åt shopping, både på söder och i Sickla, sen åt vi god picknick med Annas vän Stina i ett kyligt men soligt Sickla.

på söndagen blev det stress shopping efter Star Wars kläder till Mellanbror, men det avklarades snabbt och vi hann med lunch innan jag tog flygbussen till arlanda.

När planet landade hemma så möttes jag av mina godingar och det kändes som om jag varit borta i minst en månad med tanke på vilket mottagande jag fick av dem. Jag har nog aldrig varit så populär bland dem på länge, åtminstone tills jag öppnat resväskan ( som för övrigt var Annas, eftersom jag shoppat så mycket så att jag inte rymde det i min väska, så vi lånbytte...)

Till Lillasyster ( På order )
1 st rockig klänning 
1 st rockig kjol
1 par rockiga tights
1 påse paljetter
1 badbomb från LUSH

Till Mellanbror
1 st Star wars pyjamas
1 st Star wars t-shirt
1 st Lasersvärd
1 st Chewbacca gubbe
1 st Badbomb från LUSH

Vad jag har shoppat får ni se en annan dag...
Jag har inte ens packat upp det än... 

Kommentarer

  • marre säger:

    vilken fantastisk helg du verkar ha haft. Det är dig väl unnat. (fast lite avundsjuk blir jag.) Några el åtminstone en sådan helger per år borde vara en regel för alla mammor. /kram

    2010-06-07 | 21:53:31
  • Anette säger:

    Verkar som du hann med en del shopping =)

    Kändes det lika kallt för dig när du återvände till norr?! Gud vilket väder det var söderöver....suck

    KRAM

    2010-06-09 | 19:10:24
    Bloggadress: http://familjevillan.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Hej du!

    Härligt att ni haft så mysigt! Själv satt jag på tandakuten på lördag och idag är jag en tand och 2 800 kronor fattigare! Tur ni slapp ha mig med!Jag hade inte varit någon kul reskamrat med tandvärk som inte räddes varken ipren eller alvedon... Hann ni till HM home? Och varför finns du inte på facebook? Finns Maria där?? Puss och kram

    2010-06-09 | 23:32:25
  • Karin säger:

    Det var ju jag som skrev det förra, förstås! Gustav och Leyli är nu i Tokyo hos Sara, åkte i går och HAR INTE HÖRT AV SIG :( Himla ungar man har!! Dom har väl kul tillsammans, förstås!!! BRA!

    2010-06-09 | 23:34:56

Kommentera inlägget här: