ANNIEBO

Lycksele Djurpark

Kategori: Allmänt

Igår var vi på en liten dagstur med Syster och hennes familj till Lycksele Djurpark.

Jag var där som liten och har även varit där ett par gånger sedan jag fick barn och ingenting, verkligen INGENTING har förändrats !!!
Det är samma djur, kanske inte samma, men jag är nästan säker på att inga nya arter har tillkommit..
Attraktionerna i leklandet är i stort sett desamma, men jag tror däremot att priserna kan ha ändrats.
135 :- / vuxen i entré
95 :- / barn
Förutom detta så tillkommer så klart mat och dryck inne på djurparken och även biljetter till de få karuseller de har, hoppborgar, bumperbåtar, 4hjulingar, spelhallar, lotterier, mm mm...

Vi hade en underbar dag, trevligt sällskap,  lagom varmt, lagom mycket folk, och lagom länge för barnen.
Och vi spenderade lagom mycket pengar... ;)

Den här bergsgeten, om jag minns rätt, luktade verkligen inte gott !!
Det är väl egentligen det enda negaativa jag har att säga om dagen. Den luktade som riktigt och då menar jag riktigt riktigt, smutsigt hår.  Hu jag får rysningar än...



Björnarna stannade vi så klart till vid en lite längre stund... Här ser ni mamma björn, hennes tre ungar var tätt intill.  En av björnungarna satte upp sina tassar på betongmuren så attman kunde nå hennes tassar, en pappa bredvid oss stoppade in sin hand för att rör henne och himmel vad arg jag blev, inombords.

Hur kan man vara så korkad? Inte för att den lilla ungen skulle kunna få tag på  honom, men man ska väl endå visa för sina barn rätt och fel och i mina ögon var detta FEL FEL FEL.
 Jag höll stenhårt i Mellanbror trots att det var ett rejält galler emellan oss, men jag vill att han ska förstå att det hör är inga vanliga djur, de här kan verka snälla, men möter man dem i det fria är det en helt annan sak och björnar är ju inte helt ovanligt här uppe nu för tiden.
Arga och upprörda var både jag och Syster.

 

Å så karusellerna.....
Jag gillar inte!!!


Kommentarer

  • Anette säger:

    Den där stanken var inte att leka med!! Och inte den korkade pappan heller... inte jättepedagogiskt att klappa björnen. Men man har väl olika syn på saker här i livet!

    Tack för en trevlig dag :)

    KRAM

    2010-07-28 | 09:38:06
    Bloggadress: http://familjevillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: