ANNIEBO

Min nya Kärlek

Kategori: köket

I snart 7 år har jag letat efter det perfekta rengöringsmedlet för vår rostfria fläktkåpa.
Idag fann jag den.



Den kommer jag aldrig mer att vara utan. JIF ROSTFRITT STÅL

Nu har ju den som tänker lite längre förstått att fläktkåpan inte har kunnat bli ordentligt rengjord på ett par år, förrän idag.
O gud hur det stank innan jag fått bort all skit som var på och under den..
Jag upptäckte att om man inte rör i skiten så är den ganska snäll, men när man väl tar tag i saken och börjar lösa upp det... himmel..
Men nu skiner den som ny och rengöringen i fortsättningen kommer att ske med täta intervaller!

Kommentarer

  • Anette säger:

    Ojdå... jag börjar genast tänka efter om jag har något som ska rengöras i rostfritt stål! Hittar jag nåt så vet jag ju nu vad jag ska städa med;-)

    Nu intar jag soffläge igen och ska försöka smälta maten lite. Såna här gånger inser man hur mycket man annars uppskattar att kunna äta! gaaah

    2010-02-18 | 17:42:18
    Bloggadress: http://familjevillan.blogg.se/
  • Malin säger:

    Oj vad bra att du funnit det du sökte, att ha en rostfri fläktkåpa har jag länge fundeat på hur det ska gå att hålla ren. Hoppas att rengöringsmedlet verkar och fortsätter att verka...kram svägerskan

    2010-02-18 | 20:31:28
    Bloggadress: http://bergaboet.blogg.se/
  • LindaH säger:

    När jag jobbade inom restaurangbranchen så var det enda som fungerade på kylskåpsdörrarna som var rostfria var en blandning av ättiksprit och vatten. Något som man ofta har hemma. Bara ett litet tips om du får slut medel.

    2010-02-18 | 22:05:09
    Bloggadress: http://lindaisy.blogg.se/
  • Inspirera Mera säger:

    Tack för tipset! Det lutar nämligen mot att ha rostfritt i det kommande huset och då är det perfekt att ha ett bra rengöringsmedel!



    Svar:

    Tack för din åsikt! Det är alltid roligt att få chansen att förbättra bloggen. Ska försöka ha mera hemmabilder, håller med att det är roligt att titta på. Kram Sandra

    2010-02-19 | 02:53:50
    Bloggadress: http://inspireramera.se
  • Anonym säger:

    Tack! För ett bra tips. Vad roligt att du har börjat träna från det ena till det andra. Du kan gärna höra av dig om du vill gå ut och gå någon gång.

    Therése

    2010-02-19 | 14:23:45

Kommentera inlägget här: