ANNIEBO

Helgen i Stockholm

Kategori: Allmänt

Nu är sommarledigheten slut, för man kan väl inte kalla det semester när man inte har en fast tjänst att gå på eller??

Jag avslutade ledigheten med att åka ner till stockholm där en arbetskamrat var.
Vi hade 3 underbara dagar i huvudstaden, Pride, Sommarkrysset, Gröna Lund och god mat.
Vi bodde i en fin fin lägenhet i Sundbyberg som hennes jobbarkompis Lena äger.
( Förtydligande : Min arbetskamrat har varit nere och jobbat extra i STHLM under 2 veckor )

Solen har visat sig för oss både under lördagen och söndagen, men igår, måndag, vräkte regnet ner, men det gjorde inte så mycket, vi var så nöjda så...

I lördags började vi dagen med att strosa i Gamla Stan. Det enda vi egentligen hade på dagordningen var att titta en liten stund på Pride...
Vi väntade och väntade och väntade och tillslut så kom de gående.
Jag har aldrig tittat på paraden förr, men mina föräldrar ( ??!! ) var i stockholm 2008 ( då vi var i Uppsala med Storasyster för första gången ) och råkade hamna bland alla som tittade och de sa att det var en underlig upplevelse, så i år var det min tur.
Helt galet var det men oxå kul.
De är en salig blandning vill jag lova.
Unga, Gamla, men kanske mest imponerad är jag av " Stolta föräldrar till Homosexuella ", det var nästan så att jag fick tårar i ögonen när det kom, och vilka applåder de fick !!

Är lite kluven till att lägga in bilder från de 2 timmar vi blev ståendes på skeppsbron, leendes, gapandes, hejjandes, hurrandes åt alla dessa fantastiska människorna som än i dag, 2010 inte alltid kan få  leva som de vill !!
Några bilder får det nog bli endå.

 

Kille eller Tjej ?!??
Kill/Tjej !!



Han tyckte jag verkligen var stark...  Hur orkar han hela vägen ???



De lite mer extrema...





Sen mötte jag även Darth Wader och en Storm Trooper, men ni får inte berätta vart jag såg dem för Mellanbror ;)





Åsså Babsan såklart !!



Kul var det iallafall, både Pride och Sommarkrysset...
Bilderna därifrån blev lite si och så pga dålig plats pga att de glömde vår matbeställning så vi fick vänta i drygt en timme på maten, men den var iallfall god...
Vi väntade , hungriga, men glada. Och maten var god när den väl kom... Och vi fick den till halva priset för att de hande glömt oss, inte helt fel.

Martin Stenmark, Lena Meyer-Landrut, Shout Out Louds!, Marie Serneholt, Sebastian Karlsson & Grease-ensemblen, Kato featuring Jon & Peter Gustafsson & Ankie Bagger
Stod på scenen den här kvällen.


Så jag säger Tack och Hej till Huvudstaden, med ett par regniga kvällsbilder, för den här gången...
 




Kommentarer

  • marre säger:

    Vilken härlig helg du verkar ha haft. Lite avundsjuk blir jag allt... men det var dig väl unnat.

    Tråkigt att sommarledigheten är slut. Men jag hoppas och tror att du innan jul ändå kommer att kalla den för semester. Du kommer säkert att få jobba. //Kramar från Maria

    2010-08-03 | 22:01:08
  • Marlene säger:

    Kul att se allt ni gör =) Jag är hemma nästa vecka, inskolning med barnen, kanske om du är ledig någon dag att du vill komma förbi?

    2010-08-04 | 10:26:08
    Bloggadress: http://majjo.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Gröna Lund är rätt så kul. :P

    2010-08-04 | 11:22:17
    Bloggadress: http://tvminnen.blogg.se/
  • Anna säger:

    Vad härligt med några dagar i huvudstaden :-) Min pappa var faktiskt också och kikade på Prideparaden i år. Han var också impad av alla outfits. Själv åker jag till Stockholm nästa vecka och det ska bli fantastiskt. Jag är bara lite nervös att ta mig med pendeln på egen hand... Sköt om dig! Kram Anna

    2010-08-04 | 20:45:10
    Bloggadress: http://tomteboanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här: