ANNIEBO

Stulna blommor och minnen

Kategori: Allmänt

Jobbar jobbar, jobbar...
Det ör HUR kul som helst!!

Ville bara önska er en trevlig Valborgsmässoafton med ett halvtaskigt kort på de fina blommorna som jag fick av Lillasyster här om dagen.
Halvärligt stulna från grannen...



Vad gör man när de stjäl blommor från grannens gård?
Naturligtvis sa jag att det inte är OK att plocka blommor där, men hon kan ju inte gärna lämna tillbaks dem...
det var ju fina blommor och jag förstår att hon blev sugen på att plocka dem, det var jag oxå, men jag har ju lärt mig var vår tomt slutar och grannens börjar...

Ikväll grillar vi och umgås med grannar, Saknar Storasyster och tänker på hur det var 2008 den här dagen.
Även hur det var 2009 den här tiden
Jag och grannen stod ute och grät av oro inför biopsisvaret som skulle komma.
hade tumören kommit tillbaka och skulle Storasyster isåfall fixa att bli av med den igen och bli frisk...
Då visste vi inte svaret och inte heller att det skulle sluta som det gjorde...

Idag vet vi allt för väl.

Kommentarer

  • Malin säger:

    Tänker på dig i denna stund förstår att det är jobbigt och saknaden efter storasyster är jättestor. Jätte vackra blommor lillasyster plockat, självklart är det inte lätt att förklara för ett barn att det vackraste ska få stå kvar där det växer, dom vill ju bara en väl och göra en glad. Många kramar din svägerska Malin

    2010-04-30 | 19:07:38
    Bloggadress: http://bergaboet.blogg.se/
  • Ingmari säger:

    Ja, vi vet alltförväl hur det slutade...

    Det går inte en dag utan att jag tänker på Storasyster och saknar henne oändligt. Det är särskilt påtagligt på helger som denna.

    Kära Lillasyster....varför skall man inte plocka de vackraste man ser innan de försvinner...., man får väl lära sej alla världens regler så småningom....

    Ha en trevlig valborgsafton!

    Kram.

    2010-04-30 | 19:41:45
  • Marlene säger:

    Förstår att tankarna snurrar kanske att lillasyster kände på sig att mammsen behövde lite blommor. Hoppas ni får en trevlig valborg!! Kram kram

    2010-04-30 | 22:07:44
    Bloggadress: http://majjo.blogg.se/
  • Anette säger:

    Goa Lillasyster =) Tanken är den som räknas... vart man sen hittar blommorna kvittar väl lika!



    Förstår att ni tänker massor på Storasyster hela tiden, här har vi haft ett ljus tänt för henne hela helgen. Tankarna finns givetvis ständigt men,som I-M skriver,så blir det lite extra påtagligt speciella helger...

    Kram

    2010-05-02 | 21:32:12
    Bloggadress: http://familjevillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: