ANNIEBO

Foto Läxa

Kategori: Allmänt

Det ska ni veta att det var inte igår som jag hade en läxa, som dessutom skulle " redovisas" och bedömmas, men igår fick jag det.

Jag och min Kusin går en fotokurs...
Jag och hon och 8 till.
Första gången fick vi berätta vad vi ville ha ut av kursen och då lät allt så bra. Alla var på samma grundnivå,
men jag tror att de 8 andra ljög !!!

Igår fick vi lära oss om bländare och slutartid, kort och långt skärpedjup osv.
Jag hade fullt upp med mitt och de andra började ställa följdfrågor och kunde helt plötsligt så J....a mycket !!!

Lite trög kände jag mig, men tack och lov en sån gång att ledaren är vänlig och ser att jag och kusinen inte är lika smarta, snabba som de övriga, så han tar väl hand om oss.

Läxan till nästa gång är att ta en bild med kort skärpedjup och en bild med långt skärpedjup...

Vi får väl se hur det går... 

Här är ett par exempel på de intelligenta korten vi tar...









Inte snygga eller bra kort, men det är baske mig roligt att testa under uppsikt av en expert...

" När kursen är klar ska ni aldrig välja att fota på autoläge ! "

Vi får väl se...

Kommentarer

  • Marlene säger:

    Åhhh vilket kul inlägg. Härligt att ni går en kurs, det är verkligen superkul. Ringer nog snart så vi kan diskutera =)

    2010-04-23 | 22:27:18
    Bloggadress: http://majjo.blogg.se/
  • Marre säger:

    Jag blir ju nervös! Känner mig ganska off då det blev mycket termer och siffror på kursen. Nåja det kan väl inte bli annat än kvarsittning för mig! Du kommer däremot att klara det galant. Kramar

    2010-04-24 | 21:31:05
  • Monika säger:

    Oj, så kul att gå fotokurs, det skulle jag också vilja. Måste bara skaffa mig en bättre kamera först. :)

    2010-04-25 | 19:07:48
    Bloggadress: http://monnell.blogg.se/
  • Therese säger:

    Den kursen skulle jag också vilja gå!

    Men du kanske kan lära mig sen. Det verkar som en dröm att inte bara fota i autoläge :)

    Lycka till!

    Kram

    /T

    2010-04-26 | 19:04:21
  • Niclasirmelin säger:

    Nice site, keep up the good work!

    2011-08-05 | 11:10:29
    Bloggadress: http://niclasirmelin.blogfrombed.com

Kommentera inlägget här: