ANNIEBO

Uteaktivitet

Kategori: Stugan

Veckorna vi tillbringat i stugan har farit fantastiska. Jag berättade ju tidigare att Storasysters önskan om en studsmatta hade blivit verklighet. Där har hon och Lillasyster tillbringat MÅNGA långa timmar sedan den kom.


Jag har hittat små projekt, bla målning.
Intill huset, på andra sidan vägen står ett gamalt garage som det kom fram att dörrarna på det inte fått sig olja sedan 80-talet. Hög tid att ändra på det tyckte jag och så var det igång. Sen fick jag även lov att köpa lite färg och pigga upp med.

Här är det sambon som tagit över penseln en stund...
Fodret kring dörrarna är vita nu och garaget ser så mycket trevligare ut.



Hur ser då mina betongalster ut??


Jag har valt att inte putsa till ovansidan på fågel/fjärilbadet. Gillar det lite ruffa här


Står i min nytillverkade lilla rabatt gjord av bortgallringar från trädgården hemma. Billigt och bra.
Den stora stenen i bakgrunden låg under jord just där jag ville plantera, men med lite tjurighet och hjälp från min far så är den nu ovan jord istället.


Även Mellanbror trivs som fisken i vattnet där. Ännu mer nu sedan han i Söndags fick låna en liten fyrhjuling av min gulliga kusin ( som förövrigt bjöd på oväntat god middag )


Till saken hör även att 4 dagar tidigare hade morfar varit och köpt en fyrhjuling, modell större, så nu kör de iväg på sina små projekt efter varran, stor först liten sen...Han är sååå stolt.



En liten blomsterportal har även kommit på plats. På den är tanken att en clematis och en kllätterros, New Dawn, ska göra sommaren gladare för oss. Hoppas bara att de tar sig så jag får börja njuta snart.

Hoppas på att sommarvärmen som är utlovad i helgen verkligen kommer så växtligheten tar ordentlig fart..

Kommentarer

  • Marlene säger:

    Vad roligt att läsa alla inläggen =) Särskilt det första av dom tre! Igen, jag är är så glad för er skull att ni äntligen kan börja andas ut lite.



    Kramkram

    2009-05-28 | 07:50:41
    Bloggadress: http://majjo.blogg.se/
  • Nina säger:

    Underbart med en studsmatta.

    Tänkte köpa en förra året till barnen men det blev aldrig av.

    När jag ser bilder på glada barn som hoppar på en studsmatta så ångrar jag mig att det inte blev av.

    /Nina


Kommentera inlägget här: