ANNIEBO

Nyplanterat

Kategori: Trädgård

Så här ser det ut på gården efter att jag planterat ett träd och slängt ut lite ( hmm) grus...
Ni minns före..


Nu


Längst ytterkanten ska vi bygga någon form av plank, dels för vindskygg, men mest för att det inte ska se så öppet ut. Tanken är att det så småningon ska komma någon form av bänk dit, men jag vet inte vilken typ. 
Något sånt här skulle jag kunna tänka mig.
 

När vi ändå är i trädgården så slänger jag in lite fler bilder...








Nyplanterade rosor


Hoppas att de kommer att blomma lika vackert som jag tänkt mig....

Än finns det mer att ta tag i ute, men jag har ingen lust att göra det när det är 10 grader ute och om det nån gång blir varmare så kommer det garanterat att storma när jag går ut...
Bla. ska maskrosorna hamna i krig med mig, mer bark ska hällas ut, 4 st granar som är mer eller mindre döda ska bort och nytt sättas ner... Staket ska målas och brädor bytas ut, altanerna ska oljas... De vanliga sommar sysslorna med andra ord.
Hoppas på en varm dag snart så jag kan sätta igång.

Kommentarer

  • Anette säger:

    Men se vad fint det blev med allt grus eller vad det nu är? Super!!

    2009-06-08 | 20:01:39
    Bloggadress: http://familjevillan.blogg.se/
  • marre säger:

    Mycket snyggt! Det ser större ut än förrut. Kommer att bli snyggt med någon typ av plank eller spalje, för att skilja av mot grannarna... Visst är det kul att gräva upp gamla buskar. Ger verkligen känslan av att man lever. Hoppas att de nu överlever klimatet i er stuga. Måste också kommentera den reklam du just nu har i din blogg. "Xyloproct-ändtarmsbesvär är vanligt hos blivande mammor"...känns riktad till en viss person, men hon tar nog inte åt sig alls..... Ha det! /Marre

    2009-06-08 | 20:21:50

Kommentera inlägget här: