ANNIEBO

Hjälp! Någon..

Kategori: Lilla hallen

Jag har funderingar på att styla till vår lilla hall lite grann inom en snar framtid...
Jag tänker mig inget stort utan något som går göra för en liten summa pengar.

Tänker nu guida er genom ett helt ostylat rum, som allt för ofta är överfullt av barnens kläder och även deras vänners kläder.

Här är det ni ser när ni öppnar dörren in i rummet... ( Den halvmålade väggen målades med en färgrest för ett par år sedan)
 

Nu står ni fortfarande i dörröppningen och tittar på fönstret som är till vänster om torkskåpet som ni skymtar på första bilden . ( Fönstret som fö har fått en ny gardin idag.)


Ni har nu förflyttat et och står med ryggen mot fönstret... Här är det som ni ser kaos som råder...




Nu står ni med ryggen mot byrån och har utsikt mot dörren där man kommer in...
De gröna lådorna inehåller x-tra kläder till barnen, men jag inser mer och mer att de bara står där och samlar damm, ingen varken hämtar eller lämnar i dem, allt ligger framme, de förvarar bara. Hmm




jag tycker att jag borde få ett pris som VÅGAR visa upp detta kaos, men jag vill så gärna ha ideer på hur jag skulle kunna få det lite mer i stil med det övriga huset utan att det ska behöva kosta skjortan.

Lite färg behöver inte bli så dyrt och det kommer att behövas, sen om någon har andra billiga inredningstips så tar jag hemskt gärna emot dem.
Även tapetrester i svart o vitt köpes ( billigt så förståss) !!!!

Alla ideer är välkommna.
Även andra åsikter
Jag vill ha något att göra !!!

Ser ni hur mycket träfärgat det är där inne?!?!?!

Kommentarer

  • fia säger:

    hittade precis hit... skönt att ha någon som har en hall som en annan... har förstått att du har 3 barn, jag har 4 å då vet du oxa vad det innebär när man bara säger ordet hall...



    Försöker få ordning å reda på hallen hela tiden men misslyckas gång på gång.. tyvärr har jag inga specifika råd



    Vi fundera på att bygga en kubhylla variant mindre så man får plats med många skor ...



    ha en toppen dag

    2009-01-19 | 08:59:24
    Bloggadress: http://www.bernsborg.blogspot.com
  • Anneli säger:

    Mitt förslag är att flytta hatthyllorna och skohyllorna bredvid torkskåpet och ställa byrån där de har varit. Du kan även skruva fast de andra hyllorna ovanför hatthyllan och kan då utnyttja höjden bättre. Sedan fäster man en takgardinskena framför torkskåpet och hatthyllorna och hänger ett snyggt tyg framför som döljer jackor och skor. Du kan då även skifta tyg efter årstid eller trender. Det finns många snygga tyger på Ikea att välja bland. Under fönstret (såg inte om det var något element där eller inte) eller där hyllorna med lådorna har varit fäster man en krok för varje barn för väskor och cykelhjälmar. Det är mitt förslag på förvandlingen.

    Lycka till

    2009-01-20 | 18:51:31
    Bloggadress: http://backebo.blogg.se/
  • Lissan säger:

    Hej!Lite färg på väggar och möbler gör alltid susen.Gillar tyget på strykbordet och gardinen!Ikeas skoskåp i plast kanske kan vara något(minns inte vad de heter) men de är praktiska för de kan man stuva ner allt möjligt i.Lycka till!

    2009-01-22 | 09:40:22
    Bloggadress: http://mammafarg.blogg.se/

Kommentera inlägget här: