ANNIEBO

Designista-hus

Kategori: Jul

Idag har vi haft den årliga ljusstöpardagen med min "familj".
Visst kan man kalla det familj när man mer räknar personerna som är med som syskon än som kusiner.
Dessa kusiner har jag vuxit upp med, bott 100 m ifrån sedan jag föddes, firat jul och födelsedagar med, alltid hållit lika kära som min egen, riktiga, syster... För mig är de syskon och inget annat...
Ljusen blev lite för perfekta i mina ögon. Tycker att fjolårets ljus hade lite mer charm än årets, men vi blir ju bättre och bättre och alla vill ju kanske inte ha charmiga, utan snygga ljus..

Dagen visade sig inte bara innehålla ljusstöpning.
Det började med att en av mina kusiner berättade att hon hade tänkt göra en egen variant av ljushusen som finns hos Designista och jag sa att det hade jag oxå funderat på att göra. Jg menar, hur svårt kan det vara....
Lite bräder och en såg och borr så har man ju fixat det på en halvtimme. ( I min värld, ev kusinens oxå. )
Hon hade nämt detta för sin far, min "morbror", och han hade genast gått upp till sitt snickeri och limmat bräder och efter några timmar sa m in Moster att nu var G på väg till snickeriet för att såga.

- Följ med du oxå om du ville ha husen du med.

Sagt och gjort, snart  stod jag i en helt främmande miljö och kände mig som världens mest korkade brud.
Ikädd klänning och klackskor stod jag och var mest rädd att han skulle såga sig i händerna när han fixade våra små ljushus..
Lite putsning fick jag dock till och det är väl det enda.
Nu ska bara husen målas och sedan placeras. Tack G för hjälpen. Och tack M som nämt detta för honom. 
De blev minst lika perfekta som dessa som finns att köpa för 220 SEK hos Designista

Ljusstake hus  -

Mer bilder, både från ljusstöpningen och ljushusen , kommer snart...
Trevlig 4'e advent

Kommentarer

  • Anonym säger:

    De blev ju riktigt fina! Bra jobbat snickeribruden;)!

    Kram Isabel

    2009-12-20 | 10:49:37
  • Ka säger:

    Fin blogg :-)

    2009-12-20 | 11:16:05
    Bloggadress: http://priiinah.blogg.se/
  • jenny säger:

    Du är en vinnare!!! Kika in på min blogg.

    Kram

    2009-12-20 | 13:10:08
    Bloggadress: http://jennyshus.webblogg.se/
  • Marlene säger:

    Åhh ser fram emot att se bilder från pysseldagen, så du menar att snickeriverkstaden iklädd klänning och klackeskor inte kändes som ditt rätta element =)

    Själv bakade jag muffins igår, som såg enka ut i receptet så jag tänkte att det där fixar jag på ett nafs... men det tog precis heeeela eftermiddagen. slutresultatet blev dock super! Kram från oss i Luleå

    2009-12-20 | 15:03:35
    Bloggadress: http://majjo.blogg.se/
  • marre säger:

    Vi är lyckligt lottade som har två extra systar i vår familj!

    Ångrar att jag inte hade kameran med mig till snickeriet. Det hade blivit fina bilder! Som du putsade dessa hus så måste du vara en naturbegåvning....

    Passar oxå på att gratulera dig till vinsten av Jennys poster.

    2009-12-20 | 18:40:06
  • Monika säger:

    Så mysigt att träffas och ljusstöpa. Så fina ljushus, har inte sett dem tidigare!!

    2009-12-20 | 19:43:24
    Bloggadress: http://monnell.blogg.se/

Kommentera inlägget här: