ANNIEBO

Stugan

Kategori: Stugan

Länge sedan sist...
Förra helgen var jag och Lillasyster och planterade om min pellisar, Mårbackan blommar redan och suget att ta fram dem och njuta av dem ute i solen är STORT.
I måndags började vi bära upp möbler till det som vi i sommar ska ha som sommarstuga, min farmors gamla hus.

På entreplan finns hall och detta rum som kommer att vara barnens rum.
Tack o lov att det är sommar snart, för så mycket mer än 3 sängar kommer inte att rymmas där.
Den uppmärksamme kan se att det finns indraget för IT verksamhet, men för att inte the children ska bli sittande där och mest för att vi ska slippa massa bråk så " är det ej inkopplat " ; )

 
Hallen när man kommer in
Där sitter nu mer även en hängare på väggen till barnen och möss o vant korgar


Trappen upp


med ett riktigt snyggt räcke


Köket, jag älskar skåpen....


Även höjden på köksbänken är perfekt för mig som är lite kortare.
Gardinen är utbytt och 2 nya Pellisar har fått flytta in.

Mamma o Pappas riktigt gamla fåtölj och soffa fungerar utmärkt för oss.



Inga möbler du myser ner dig i och ser en film, men hur mycket TV ser man egentligen på sommaren?!

Har nu sovit där i 3 nätter och det funkar riktigt bra. Känns mer o mer som ett bra ställe och barnen trivs.
Imorgon åker vi igen....

Farmors gröna tavla som Sambon verkligen gillar.


Och en urskön fåtölj...


För att ni inte ska tröttna ger jag mig med bilder nu....Mer kommer sen.

Kommentarer

  • Anna säger:

    Vilket jättefint hus med många fina detaljer! Där kommer ni att få det bra i sommar. Jag förstår att du gillar trappräcket, för jag blev också riktigt förtjust i det.



    Ha en bra vecka du med! Kram Anna

    2009-04-27 | 19:11:20
    Bloggadress: http://tomteboanna.blogg.se/
  • syrran säger:

    Korrekt! Jag har gått och blivit trädgårdstomte:-) Riktigt inspirerad nu! Och stugan, massor med minnen dyker upp nu när jag ser bilderna.Måste försöka hitta en skumgummibit att lägga disken på va´? ;-) Kraam

    2009-04-28 | 12:33:16
    Bloggadress: http://familjevillan.blogg.se/
  • syrran säger:

    Japp, nu börjar även mina fingrar skifta i grönt! Älgen hittade jag på en butik som hette Confetti i Nyköping. Riktigt kap.. 98kr. Finns kanske på fler ställen...

    KRAM

    2009-04-28 | 12:36:28
    Bloggadress: http://familjevillan.blogg.se/
  • Annah säger:

    Vilket fantastiskt ställe det verkar vara! Och trappräcket...wow...för att inte tala om möblerna....jag tror att ni kommer att trivas som fisken i detta hus.

    Kram Annah

    2009-04-28 | 20:00:29
    Bloggadress: http://ljuvligahem.blogg.se/
  • Stina säger:

    Vad mysigt det ser ut. Jag får minnen från bullbak i det köket! Ser fram emot att besöka er i sommar!

    2009-04-29 | 09:43:48
  • Malin Inspiration & design säger:

    Vilken FIIIN stuga!!! Gillar också köket. :)



    KRAM!

    2009-05-03 | 17:21:42

Kommentera inlägget här: