ANNIEBO

Gammalt får nytt liv

Kategori: Hall 2

Skrev igår om att jag hittat en sak hos mamma som jag inte visste att jag behövde. Nu ska ni få se vad det var jag hittade bland hennes gömmor...

När jag och min sambo flyttade ihop för ett bra tag sedan nu så hade han med sig ett gammalt bord som jag alltid har tyckt varit fint, men det har inte heller haft någon självklar plats varesig i lägenheten vi först bodde i eller huset vi har nu. Men det har varit för fint för att ställas upp på vinden.
Härom veckan när jag fixad lite här nere så fick det iallafall flytta fram lite mer och har sedan stått nere i hallen, men jag har inte vetat vad jag ska ha på det. Det har lixom varit " för stort" för att ha nån liten plutt grej på. MEN, det är här nytillskottet kommer in i bilden...


 

FÖRE
image176

Och EFTER
image177

Jag blev så nostalgisk när jag hittade den här och kunde inte låta bli att ta hem den och ha den ståendes på det gamla bordet...
Hade en liten förhoppning om att man även skulle kunna ringa med den, men vid test så visade det sig att man lät alldeles för "skarp" när man pratade i telefonen. Det lät som man skrek och var arg... Och hur skoj är det att prata  med en sån människa?

Visst är dom lite snygga oxå?!

Idag blir det att pyssla om sambon lite extra då han skadade sitt vänstra öga på innebandyn igår...

Kramiz

Kommentarer

  • Sandra säger:

    Vilken härlig nostaligtelefon, precis en sån som farmor har! Synd att den inte gick att ringa med, men den kanske går att laga? Kram

    2008-03-03 | 13:34:46
    Bloggadress: http://tjohalia.blogg.se
  • MO säger:

    Vad synd att det inte gick att använda den, de är så coola, o vi hade en kobra när jag var liten..det grämer mig att mamma o pappa gjort sig av med den...ha en fin vecka

    2008-03-03 | 15:00:14
    Bloggadress: http://www.medaljongen.blogg.se

Kommentera inlägget här: