ANNIEBO

Äntligen på hemmaplan

Kategori: Allmänt

Det här känns nästan overkligt... Efter 5 veckor i Umeå har vi fått komma hem.

Eller hem var ljug, men iallafall hem till vår hemstad. Storasyster är på Barnavd här i stan, men vi är SÅÅ nära nära & kära och kan träffa Lillasyster och Mellanbror VARJE dag och det har jag saknat.
Vi kommer inte att vara inlåsta på avd utan kan gå lite som vi vill, bara vi infinner oss när det är antibiotika tider och vi kommer att sova där ett par nätter, men sen är tanken att vi ska vara HEMMA ett par veckor till det är dags för nästa Cyt den 17/6.

Äntligen får jag grejja och fixa här hemma. Har inga stora projekt på g men kommer garanterat att bli skitig under naglarna i trädgården, som jag längtat !!



Min granne visade mig sin Chokladblomma här om dagen och en sån måste jag ju skaffa...
En cholkaddoftande mörkröd älskling, vem kan motstå den?!
Det är en knölväxt som är ( enligt grannen) lätt att övervintra. Blir drygt ½ m hög.

En sån får det bli...



Ha en underbar nationaldag...
Själv hoppas jag på 3 saker

# Att Storasyster är pigg

# Mycket sol

# Fira med GRILLAD mat ( är urless på micromat, kommer mest troligt att drabbas av nån form av skörbjugg om jag tvingas äta det under dagen )

Kram till er alla




   

Kommentarer

  • Ingmari säger:

    Helt enkelt underbart att ni är "hemma" igen!! Var rädda om Er!!! Lycka till i din underbara trädgård Anneli, unnar dej verkligen att få "jord under naglarna" igen!

    2008-06-07 | 21:12:54
  • Jenny säger:

    Men så skönt att ni får vara på hemmaplan. Hoppas att storasyster får vara pigg också så ni kan njuta så gott det går av sommaren! Stor kram Jenny

    2008-06-07 | 22:42:57
    Bloggadress: http://jennyshem.blogg.se/
  • Anneli säger:

    Vad roligt att ni har fått komma hem till staan. Det är en trivsam tid i trädgården nu, det händer så mycket det växer och börjar blomma. Jag hoppas att dina önsknngar kommer att slå in. Jag önskar dig en skön helg med mycket jord under naglarna.

    2008-06-07 | 22:46:51
    Bloggadress: http://backebo.blogg.se/
  • Anneli från Skellefteå säger:

    Vad roligt att ni har fått komma hem till staan. Det är en trivsam tid i trädgården nu, det händer så mycket det växer och börjar blomma. Jag hoppas att dina önsknngar kommer att slå in. Jag önskar dig en skön helg med mycket jord under naglarna.

    2008-06-07 | 22:48:17
    Bloggadress: http://backebo.blogg.se/
  • pia säger:

    massa kram till er! skönt att ni är på "hemmaplan"

    kram kram

    2008-06-10 | 23:40:33
    Bloggadress: http://baramittlillahem.blogg.se/

Kommentera inlägget här: