ANNIEBO

Nu har jag börjat

Kategori: Lillasyster

image87
Bild Privat

image88
Bild Privat


 

NUUU har jag äntligen fått börja riva tapeter i Lillasysters rum... Det är lika roligt varje gång, eller egentligen är det kanske inte så roligt själva rivandet och underarbetet, men man vet ju att snart får man börja tapetsera och fixa och DET mina damer och herrar, tycker jag om...
De här två figurerna på bilderna målade sambon när Storasyster hade det rummet och alla barn har gillat dem, men nu är deras dagar räknade och de är bara ett minne blott, lite sorgligt, men samtidigt ack så nödvändigt.

Har kollar runt bland diverse kameror idag och hittade en som är lite väl billig, kan jag tycka , för att vara en systemkamera. priset var 1 967 och kameran heter CANON EOS 3000V + 28-90 II Är det någon som vet något om den och har nån åsikt om den. Bra eller dålig. Allt tas tacksamt emot!!!

Kramiz

Kommentarer

  • Nilla säger:

    Kul bilder! Tur att du har fotograferat dem och har som minne.
    Jag vet ingenting om kameran du nämner. Jag brukar titta på denna sidan:
    http://www.cyberphoto.se/

    2008-01-11 | 09:50:10
    Bloggadress: http://tankebubblor.blogg.se
  • Jenny säger:

    Vad roligt att få börja fixa i lillasysters rum. Vi är nu klara här hemma (så gott som) med bytet av tjejerna rum. Har precis uppdaterat min andra blogg som handlar mer om barnen med detta "byte", ska försöka få in bilder på jennyshem-bloggen också snart...

    Ang kameran så har jag ingen aning men den låter lite väl billig för att vara en riktigt bra systemkamera. Men den tar säkert fina bilder den med, beror nog på hur kräsen man är. Själv har jag en vanlig enkel digitalkamera sedan hösten 2003 och känner att jag verkligen skulle vilja ha en ny!!! Men man blir ju 30 (!) i år så man kanske får önska sig en systemkamera i present då!!! =)
    Lycka till med det eventuella kameraköpet!

    2008-01-12 | 00:28:18
    Bloggadress: http://jennyshem.blogg.se/
  • marlene säger:

    Kan inte canon men jag vet att den Nikon du tidigare kikade på inte kommer att göra dig besviken :-) Kanske kan du få sponsring av pappsen. Kramar brukar fungera bra som avbetalning för mig :-) Canon är dock ett bra märke och man kanju alltid uppgradera sig senare om man blir besviken, det är dock bra att välja märke med omsorg eftersom det oftast bara är kamerahuset man byter så behåller man objektiv, blixt och andra tillbehör eftersom de passar.

    2008-01-12 | 15:41:53

Kommentera inlägget här: