ANNIEBO

GOTT NYTT ÅR

Kategori: Allmänt

2008.
Hur ska man lära sig att det är 2008 man ska skriva nu???

Hoppas att ni alla hade ett riktigt bra nyår. Jag jobbade ju som sagt och avdelningen hade beställt catering till oss stackare som jobbade kväll...Vilken mat sen... Det som LÄT så bra visade sig vara: Förrätt - en fjärdedels bit av en fralla med MAX 1 tsk skagenröra på. Huvudrätt - kalvfile och potatisgratäng och kantarell/ rödvinssås. Potatisgratängen var helt ok även såsen, men köttet var inte alls i min smak. En STOR köttbit som vatsäkert en decimeter tjock varav den var stekt ca 3 mm på var sida. Ok jag vet, det ska säkert vara så , men jag gillar inte riktigt blodigt kött iallafall inte såå blodigt. Efterrätten var däremot väldigt god. Det var en cheesecaka med björnbär på. Riktigt mumma.
När jag sen kom till familjen så blev jag bjuden på 4 rätters middag och jag VET att den kocken lagar GOOOOD mat, så jag var ju tvungen att smaka lite av varje och jag hade inte fel. Det var riktigt god mat som de bjöd på... MUMS, men jag var mätt , på gränsen till illamående när jag åkte hem strax efter 23.

Tänkte då jag åkte hem i min ensamhet att det här minsann skulle bli perfekt , komma hem i tid och hinna sova lite innan klockan skulle ringa 05.45, men ack vad jag misstog mig. Raketer i all ära, men jag tror inte jag somnade för 02, så dagen på jobbet idag har varit seg , men ( som tur var) väldigt lugn.


Nu kommer resten av familjen hem strax och då har jag lovat Storasyster att skridskor ska inhandlas, så jag gissar att det blir en kväll på isen ikväll...


Ps. Kameran är glömd hos mina föräldrar, men så fort den är tillbaka ska ni få se mina träd som ska vara i hallen... Snart klara.


Kram på er alla och hoppas ni får ett lika bra år som jag önskat mig.  

Kommentarer

  • Jenny säger:

    Hej! Vet inte riktigt hur jag hittade hit, satt och klickade mig från blogg till blogg. Men nu är jag här och ville bara lämna ett avtryck. Vad fint ni har hemma! Vilken skillnad det blev i hall och kök efter renoveringen, skitsnyggt!
    Gott nytt 2008!
    *kram*

    2008-01-01 | 22:16:49
    Bloggadress: http://jennyshem.blogg.se/

Kommentera inlägget här: