ANNIEBO

Planterat

Kategori: Allmänt

image141

Igår roade jag Lillasyster och mellanbror med att de fick baka bullar med mig. Lillasyster strödde på kanel och mellanbror la ut formar och skötte sockret. på den sista blev han lite ivrig med sockerströaren och det blev sökert närmare 1 dl på den utkavlade degen. Gott med inte så nyttigt, men kul hade de iallafall. Storasyster sa innan hon gick och la sig igår kväll att " Det var verkligen goda bullar du hade gjort idag. Det ska jag då säga!" Kul att få det från henne.

Idag har jag planterat om en del blommor. Är lite sugen på nya och även nya krukor, men ny är det i det närmsta köpstopp så det blir att dela och återanvända och faktiskt kan en större kruka och ny jord plus annan placering göra underverk.
Hade en garderobsblomma på golvet i V-rummet. Den var så ful och spretade meds, men nu är den betydligt finare. Plus att den nog passar bättre utanför vår datahörna än i vardagsrummet...
image142

Databordet fick sig oxå en liten nykomling
image143

Får se hur länge den får stå kvar innan Storasyster kommer ihåg att det är "hennes" kruka jag lånat, då kanske hon vill flytta den till sitt rum.
Vem vet?!

Kommentarer

  • Marlene säger:

    Hello! Måste säga att du tar fina bilder! Grattis till din nya kamera, du kommer att älska den. Vet inte så mkt om din modell man jag kan tänka mig att grundfunktionerna är domsamma som på min. Visst är det roligt med närbilder :-)

    2008-02-14 | 16:34:18
    Bloggadress: http://www.majjo.blogg.se

Kommentera inlägget här: