ANNIEBO

2008 med egna ord

Kategori: Allmänt

Nu är det bara några timmar kvar på 2008.
Tänkte passa på att summera det gångna året.

Januari
Var väl som  Januari brujar vara som allra oftast, Mörkt, fattigt och händelselöst...

Februari
Jobbade lite, men fixade mest hemma. Lillasysters rum blev i det stora hela klart.

Mars
Började på mitt nya jobb.
Storasysters rum fixades lite i
Njöt av livet, saker hände både hemma och på jobb fronten

April
Storasyster var sjuk och hängig mest av och till
Sambon var i Norge ett par dagar och fick äta val
lillasysters säng byggdes och vår efterlängtade tvbänk kom.
I slutet av april blev Storasyster inlagd i Umeå.

Maj
I början av Maj får vi veta att Storasyster har en 8 cm stor tumör som sitter i hennes hals. Allt var kaos och fruktansvärt de första veckorna och vi visste inte om vi skulle få ha kvar henne. Skulle cytostatikan vinna över tumören eller skulle den hinna växa nån mm till...
Enbart sjukhusvistelse.

Juni
Storasyster blir piggare och vi är hemma någon dag.
Jag orkar till och med med att fixa lite hemma, men det var inte mycket.
Jag och Storasyster tillbringar Midsommarafton i Umeå

Juli
Ett par varma veckor tillbringades med goda grannar i deras stuga, på stränder och hemma
Lillasyster fick sin första cykel
Storasyster mådde rätt så OK

Augusti
Jag , Sambon och Storasyster åker till Uppsala för första gången. Skruvar opereras in i hennes huvud inför strålningen mormor o morfar som är på semester där hälsar på och vi är i deras husvagen kvällen före OP
Islutet av månaden påbörjas strålningen och vi flyger fram och tillbaka över landet 2 ggr / vecka
Jag blir gumma och fyller 30

September
Jag gör en minirenovering av nedervåningen en vecka när jag är hemma.
Tar med Storasyster till STHLM
Njuter av hösten i Uppsala

Oktober
Sista veckan i Uppsala och hela familjen är med. Ett filmteam hänger med oss en dag och resultatet av det visades på tv den 16 / 12
Njuter av hösten mer än någonsin.
Vardagsrummet blir ÄNTLIGEN åtgärdat

November
Snön kommer, njuter av den mer än nånsin
Cytten börjar om
Börjar bäva inför när Storasyster är färdigbehandlad... Hur ska man klara sig när man inte är under vårdens vingar??

December
Den bästa och värsta månaden på året.
Shoppar de flesta julklapparna på nätet iår, det kommer jag att fortsätta med
Vinterkräksjukan kommer och tidningar och nyheter är INTE sena med att rapportera om nya fall. BLÄ och hua för den
Min farmor blir sämre och avlider natten till annandagen
Sambons Moster avlider i början av månaden


Man kan ju bara hoppas och tro att 2009 blir lite bättre, man jag har en känsla av att vi kommer att få vara på sjukhus en del även detta år, för igår lät det på läkarna som om de vill fortsätta med cytt några månader till.
Det kan väl de bäst avgöra, bara hon blir frisk.

Drömde här om natten att de upptäckte en hjärntumör på henne när de skulle göra sista MR innan de avslutar behandlingarna. Månne det inte vara en sanndröm.

Kram på er alla och ha en underbar Nyårsafton.
Var försiktiga med ev raketer och

ETT GOTT SLUT OCH GOTT NYTT ÅR TILL ER
.

Kommentarer

  • "svärmor" säger:

    År 2009 SKALL bli bättre!! GOTT NYTT ÅR PÅ ER!!

    2008-12-31 | 16:24:26
  • Annah säger:

    Jag hoppas verkligen att ert 2009 blir bättre och piggare! Jag håller alla tummar!

    Kram Annah

    2009-01-01 | 11:11:14
    Bloggadress: http://ljuvligahem.blogg.se/
  • Annah säger:

    Jag hoppas verkligen att ert 2009 blir bättre och piggare! Jag håller alla tummar!

    Kram Annah

    2009-01-01 | 11:11:20
    Bloggadress: http://ljuvligahem.blogg.se/
  • Hildur - fixa&dona säger:

    Jag håller tummarna för att ert 2009 blir ett bättre år! Kram!!!

    2009-01-01 | 14:05:53
    Bloggadress: http://fixaodona.blogg.se/
  • Hildur - fixa&dona säger:

    Kanske skulle svara på din fråga också. ;-) Det som står på hyllan är faktiskt äggkoppar. Inhandlade på Fabriksbutiken. Finns i ett flertal olika färger.

    2009-01-01 | 14:10:11
    Bloggadress: http://fixaodona.blogg.se/
  • Marielle säger:

    Gott Nytt År, sötnos! Vad tyckte du om kvällen igår? :-) Kram

    2009-01-01 | 14:14:32
    Bloggadress: http://marielletorgersson.blogg.se/
  • K säger:

    Det är klart att 2009 ska bli bättre för er! Håller mina tummar för er!

    2009-01-07 | 18:39:11
    Bloggadress: http://husetpabacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här: