ANNIEBO

Prydnadsgräs

Kategori: Trädgård

 Finns det någon växt som inger sådant lugn som prydnadsgräs gör??
Förra sommaren planterade vi ett par stycken och jag njöt av att se på den och jag är gansk övertygad om att det kommer att utökas på den fronten även i sommar.
De passar lika bra ensamma som avgränsare i en rabatt ellervarför inte bara tillsammans med ett par stenar ?!
Härligt att lyssna på när det blåser lite lagom på sommaren. mmmm

Vilken underbar dag vi har haft idag. Strålande sol och kaffe i lekparken och just nu finns det ett ljud som jag i slutet av sommaren avskyr, men som just nu inger hopp om sommaren. Det är ljudet av en eller ett par

som körs kors och tvärs i kvarteret. Det är sommar det.

Kramiz 

Kommentarer

  • pia säger:

    Tycker åxå de är fina, funderar på att skaffa det i vår trädgård:)
    kram

    2008-04-24 | 12:10:28
    Bloggadress: http://baramittlillahem.blogg.se
  • Anneli säger:

    Har randgräs och andra sorter gräs i min trädgård och tycker det är snyggt med gräs. Jag har planterat gräset i bottenlösa hinkar för att förhindra spridning.

    2008-04-24 | 15:44:06
    Bloggadress: http://backebo.blogg.se

Kommentera inlägget här: