ANNIEBO

Myror i brallan

Kategori: Snygga saker

image216
Vad tycker ni om myror egentligen???!!

Jag har så länge jag minns avskytt dessa snabbt springande varelser som dessuton killas och bits.
Det fanns visserligen en tid i min barndom när det var hur skojigt som helst att få en sockerbit och gå till den stora myrstacken som fanns ( finns än idag) ovanför mamma och pappas hus och lägga sockerbiten  i den och sedan sitta och titta hur myrorna slogs om den.
 För ett par år sedan hade vi hästmyror runt huset och även i köket, inte najs. Men tack vare anticimex så blev vi av med dem, MEN det var inte dessa myror jag tänkte blogga om nu utan om andra myror, nämligen
MYRORNA!

Har väl egentligen sällan eller aldrig varit på den butiken om jag ska vara ärlig och när jag varit där har jag aldrig hittat sågot snyggt eller skoj, MEEEEEEN skan den som ger sig.
Tittade in där idag och såg direkt ett par ursnygga grejer.
image217

image218

Bla. den låga svarta skålen. 20 kr. Visst passar den perfekt vidsidan om min kruka?!
Kunde bara inte låta bli, den är nu fylld med vatten och stenar och ett ljus.
 Det blev 2 inköp till men de sparar jag att visa till senare...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: