ANNIEBO

Pimpat toan

Kategori: Toa 1

image18

Igår var jag och strosade på staden och då hittade jag sååååå mycket snygga grejer på Åhlens av alla ställen.
Så jag var ju bara tvungen att införskaffa dessa saker så nu har toan uppe fått sig en litet men ack så välbehövligt pimpning. Det blev en svart korg att förvara toarullar, blöjor och tvättlappar i. En ny sophink, svart med push-lock om ni förstår?!  Och 3 bruna ljus som doftar choklad, mums, lite nya handdukar och en svart matta.

Tidigt i morse gick jag upp för att få starta mitt projekt och det började med att en gammal ful trähylla på träfärgade konsoller skruvades upp på väggen ovanför toan och sen var det fram med färg och pensel och vips så var den svart och genast mycket snyggare. Sen planterades en del blommor om och fick äran att ståta inne på den nya hyllan.  En gammal ljuslykta som jag haft liggande fick komma fram och den hänger nu så fint inne på toan och sprider ett mysigt sken. Tänk vad ett ljus kan förändra en stämning!

Jag vet, golvet och väggarna ser förskräckliga ut, men det är liksom inte läge nu i vår budget att tok renovera där, så tillsvidare får det här duga... Men nån vacker dag ska den där toan, som dessutom är "gästtoa" få en STOR renovering... Jag längtar tills den dagen infinner sig!

Hur som helst så slutade inte min shopping på Åhlens. Mina ben tog mig sedan till en av stadens inrednings butiker och där var jag ju bara tvungen att köpa 3 st vita träd som ska sitta på väggen. Bild kommer snart...

Sen drogs jag till H&M och där hittade jag för första gången på riktigt länge ett par byxor. Tyget känns lite som ull och byxorna är svart/grå och rutiga. Även en skjorta slak med i kassen hem! Jag är så lycklig över dagen!

Nu ska jag gå och fortsätta uppe. Träden väntar på att få komma upp ur kassen och upp på väggen.
Tre tavlor som jag målat ramarna på väntar på sitt motiv och ja jag är lite sugen på att piffa!
Kram på er

Kommentarer

  • Syrran säger:

    Men ojojoj...här fixas det vill jag lova. Inte undra på att du är ivrig... Lycka till!!

    2007-10-18 | 16:22:12
  • Ingmari säger:

    Vad snyggt! Kommer och tittar på allt snart!

    2007-10-18 | 19:56:45

Kommentera inlägget här: