ANNIEBO

Punchrullar & Vårdcentralen

Kategori: Allmänt


Imorse vaknade jag kl 06 och bestämde mig för att baka punchrullar och arracsbollar och så fick det bli...
Jag trodde att det skulle vara svårt, men det visade sig vara väldigt enkelt, det enda som tog tid var att kavla ut marsipanen till punchrullarna, men det gick tillslut det oxå.
Barnen och sambon gav dagens bakning godkänt !

När sambon åkt iväg till jobbet tänkte jag ta med barnen till mormor och morfar, men det visade sig att jag hade annat att ta itu med innan. Mellanbror fick återigen världens hostattack och hostade i 1 t & 30 min. Då blev jag OTROLIGT irriterad på vår Vårdcentral. För att göra en lång historia kort...
Han har hostat på nätterna så länge jag kan minnas, men nu i höst har det blivit värre och värre och hostar tills han kräks...Både dag och natt.
 Blir även anfådd om han pratar mycket, mm  Och VC säger att vi ska avvakta och se vad det är han reagerar på, han är för liten för utredning. MEN HUR MYCKET SKA HAN BEHÖVA HOSTA?????
Hur som helst så ringde jag sjukvårdsrådgivninen. Tanten i telefonen blev upprörd att ingen velat titta på honom och mailade genast till VC och 10 minuter senare ringde VC upp.
Vi fick komma akut om 30 minuter till en läkare.
Pratade med läkaren och förklarade lägen. Han lyssnade på honom och kontaterade sedan att  " i  hans öron var det uteslutande astma han led av."
Vi fick utskrivet pullmicort och en Nebunette
image76
Så nu HOPPAS jag att han slipper hosta så mycket...

Efter allt det där åkte vi iallafall till mormor och morfar och barnen fick se när morfar bakade bullar (?!)
Nu väntar sängen för mig
God natt på er

Kommentarer

  • Moster säger:

    Men lille Mellanbror!! Stackarn som måstat vänta så för att sen få en självklar "diagnos"...åh.. jag blir så förb*nnad.. PUSS PÅ DIG! Och Syrrorna åxå så klart!!!;-) Kram på er!

    2007-12-12 | 22:48:16
  • Nilla säger:

    Min son har också förkylningsastma och vi har fått jättebra bemötande VC kan vara lite si och så med barnakuten är alltid bra. och jättebra information på lasarettet. Hoppas att det bra för er/honom i fortsättningen!
    God Jul! Ha en riktigt skön julhelg!

    2007-12-23 | 11:14:41
    Bloggadress: http://tankebubblor.blogg.se
  • Fabtaken säger:

    Excellent site. It was pleasant to me.

    2008-01-07 | 18:03:22
    Bloggadress: http://fabtaken.blogspot.com

Kommentera inlägget här: