ANNIEBO

Pepparkaksbak

Kategori: Jul

image66

Idag har barnen bakat pepparkakor... Vissa var mer entusiastiska än andra. Mellanbror var i ärlighetens namn mer intresserad av att äta degen än att baka pepparkakor.
jag insåg oxå att det inte bara är tvärgjort att baka och grädda med 2 barn som behöver en hel del hjälp, så nån plåt blev en ANING bränd, men barnen hade kul ialla fall.
Lillasyster hade mjöl ÖVERALLT och i slutet lekte hon mest med mjölet, men det tycker jag är helt OK när det snart är jul och pepparkaksbak...

Igår var jag och sambon på stan och myste. Åt lunch OCH fikade... Kul var det iallafall. Sen äkte vi och häntade barnen på dagis och sen hälsade vi på mina föräldrar och blev bjudna på revbensspjäll...gott.

Vad tycker ni är det godaste på julbordet?
Jag är INGEN stor anhängare av julmat, tycker faktiskt att den är ganska otrevlig. Jag gillar sakerna för sig, men när allt står ihopblandat på ett bord och det blandas på tallrikarna tycker jag det blir FÖR mycket...

Jag föredrar att hålla mig till fisk i olika former...

ikväll är det julfest på dagis, Luciatåg och tomtebesök.
Det blir kul.

Kramiz

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Mums!! Ser smarrigt ut! :)

    Gör inga konstnaglar nu när jag är gravid, bara manikyr. Tar 550 för 10 naglar, så det är ca halva priset mot salong. Manikyr 250 kr. Sugen???? :)

    2007-12-04 | 19:52:32
    Bloggadress: http://hemmahosjohanna.blogg.se
  • Ingmari säger:

    Vad du är duktig!! Ser mycket läckra ut! När får man smaka?

    2007-12-06 | 16:47:57

Kommentera inlägget här: