ANNIEBO

Kola & Julklappar

Kategori: Allmänt

Måndag måndag, måndag...varför är det så tungt på måndagar???

Jag vaknade TIDIGT och var inte alls utsövd. Mellanbror kom och lade sig med oss 05.38 och där låg han och hostade i en timme drygt och när han väl somnat då kunde inte jag somna om...
Jag har iallafall hunnit vara och köpa julklappar till barnen idag.
Lillasyster fick sig en docka, eller fick och fick, hon har ju inte fått den än. Mellanbror får ett kitt med en stor polishelikopter som har sirener och motorljud, polisbil, och polismotorcykel..
Storasyster får sin efterlängtade dagbok med vakthund på som bara öppnar boken om det är sagas röst som säger rätt lösenord...OOOHHH

När jag ändå var ute och rantade så tittade jag in på JYSK. Där har jag inte varit på jag vet inte hur länge. Jag tycker fortfarande att de mest har skrot, det lockar inte ens att köpa tyg där...Men jag hittade 2 ljus  som fick hänga med hem och en förpackning med 6 st små pussel med tomtemotiv på som barnen ska få i adventskalendern på luciadagen.

Vid 15.30 kom jag på att jag skulle "tvär" göra kola...
2 sorter blev det och jag var klar 17.30, tack vare att sambon och mellanbror hjälpte mig att packetera in dem...
image74
Man kan sammanfatta kolan med att säga att en sort blev HÅRD och den andra blev på gränsen till FÖR SEG, men goda är de.

Igår kväll när sambon kom hem från jobbet väntade vin och krustader med oliga röror i . Han blev glad och nöjd. Det är svårt att misslyckas om han får något att äta, och det orättvisa är att han ALDRIG går upp i vikt, den som endå var så lyckligt lottad.


Kramiz

Kommentarer


Kommentera inlägget här: