ANNIEBO

Dagen efter Kvällen före

Kategori: Allmänt

image68

Jag kan ju få mer eller mindre panik när jag inser att det är 2:a advent imorgon...
Det är även dagen då jag och min sambo har varit förlovade i 7 år.

Jag har inte köpt klart alla julklappar klart än, men jag vet ungefär vad jag ska köpa, så bara jag tar mig iväg så går det nog ganska fort.
Igår var jag på personalfest, jättekul innan vi gick ut, men jag TYCKER INTE att det är skoj att vara ute längre, har jag blivit för gammal, eller vad är det som händer?!
Jag kan inte fatta för typ 10 år sedan när jag var ute Onsdag , Fredag, Lördag. För det första hur orkade jag och för det andra, vad var det som var så skoj?????
Nä tack och lov att jag kommit över den fasen i livet. Nu uppskattar jag en kväll hemma, ensammen eller med sällskap, lite vin , ost eller annat smått och gott...
Hur som helst :
Jag skyndade mig hem vid 00.30, åt upp barnens pizzarester och drack Resorb och var så glad när jag vaknade utvilad och pigg idag.
Något som däremot var riktigt skoj på festen var TWISTER, spelet alltså. Nu gick det ju inte så jättebra när alla druckit endel och inte hade 100 % balanssinne, men jag gillade det spelet och tänker nog köpa det till Storasyster, det tror jag att hon skulle gilla.

Nästa helg ska vi ha den årliga julpyssel kvällen tillsammans med 3 av mina kusiner och deras familj och min syster och hennes familj. Den brukar oftast balla ur när gossarna druckit mängder med whisky och får tag i marsipanen och börjar skapa figurer som kan bli både det ena och andra och som ingen sen vill äta upp, men skoj brukar vi ha. Om alla kommer så blir vi 21 st inkusive 2 små som inte kommer att pyssla...
Må vi vara friska, ifjol var vi sjuka tyvärr...

Nu pockar barnen på uppmärksamhet.
Kramiz

Kommentarer


Kommentera inlägget här: