ANNIEBO

Goodiebag till sjuka barn

Kategori: cancer

Jag har en dröm, en tanke, ett projekt på gång !

Under hela tiden Storasyster var på sjukhus var det en gång hon fick något extra. ( Nu räknar jag inte med Min stora dag)
Det var första veckan på B3 som hon fick en väska från barncancerföreningen.
Väskan innehöll ett gossedjur, en bok, en vetevärmare och information från BCF.

Det var en väldigt uppskattad väska !
Annars var det klistermärken, studsbollar och tatueringar som florerade. Kul, absolut, men inte i 1 ½ år...
När man som barn är ofta på sjukhus och gör många jobbiga undersökningar, stick, provtagningar, operationer mm blir man tillslut less på dessa saker och så blev det även för Storasyster. Hon ville efter nån månad inte ha något de erbjöd...

Jag vet inte hur det är med de barn som drabbas av någon annan allvarlig eller livslång sjukdom, men vad jag har sett är att de inte får någon typ av Goodiebag.
Alla barn som drabbas av diabetes tex. Vad finns för dem?
Om någon vet något så berätta gärna så att jag får veta.

Jag har iallafall dragit igång en grej. Själv.
Jag har pratat med olika företag och duktiga privatpersoner som hjälper mig genom att skänka saker till mina goodibags.
Jag ser fram emot att få börja dela ut dessa till sjuka barn.

En som hjälper till är Jag Blommar som skänkt ett par Räddisar, till min stora glädje.
En annan är Jannas amigurumisar .

Känner DU att du har något du vill skänka som passar barn mellan 0- 18 år.
Eller vet du någon som gör något som skulle funka?

Min dröm är att de innehåller allt från godis, leksaker,spel. böcker, hantverk, biobiljetter till fri middag på pizzeria eller annan restaurang!

Jag längtar såå tills de är redo att börja delas ut.

Uppdatering Ni som har något som ni vill skänka till goodiebagen kan maila mig på [email protected]

Tack till alla som redan hört av sig !

Kommentarer

  • Anna säger:

    En beundransvärd och fin insats! Kram Anna

    2010-09-09 | 17:14:30
    Bloggadress: http://tomteboanna.blogg.se/
  • Marre säger:

    Gulliga du! Verkligen en god gärning. Hoppas att du får den hjälp du behöver. Vad kan jag bidra med? //Kram Marre

    2010-09-09 | 21:39:07
  • gella säger:

    Vilket fantastiskt initiativ!!! :D Kommer jag på nåt höra jag absolut av mig!

    2010-09-09 | 22:03:44
    Bloggadress: http://gella.blog.se
  • Anonym säger:

    Vad du är klok. Det låter som en underbar idé. Ska fundera och se vad jag kan bidra med. Kram på dig goa människa =)

    2010-09-10 | 05:26:38
    Bloggadress: http://isabel-lemon.blogspot.com
  • kattching säger:

    Hej!

    Verkligen bra idé!

    Jag skulle gärna vara med och skänka lite ringar som jag gjort. Eller så kanske jag kan bidra med något annat. Du kan väl maila mig:

    [email protected]

    Mvh/hanna

    2010-09-10 | 10:56:57
    Bloggadress: http://www.kattching.blogspot.com
  • emma säger:

    jag skulle nog kunna skänka ett par virkade djur.

    så maila mig oxå: [email protected]



    mvh emma

    2010-09-10 | 11:15:38
    Bloggadress: http://www.designelwie.blogspot.com
  • Knatti säger:

    Vilken fantastisk idé! Inget jag tillverkar är nog så värst intressant för den åldersgruppen, men kommer jag på något så hör jag av mig. Ska dock sprida budskapet.

    2010-09-10 | 11:18:34
    Bloggadress: http://intblyg.blogg.se/
  • Sara Bergman säger:

    Jättebra idé, jag älskar att virka och virkar mycket, och har länge tänkt att jag skulle vilja skänka något av det jag gör till något sånt där! Hör av dig var jag kan skicka det!

    2010-09-10 | 11:34:03
    Bloggadress: http://sarasvirkgomma.blogspot.com
  • Sofia (MoyaDesign) säger:

    Vad underbart av dig!!! jag själv designar och säljer smycken. Jag säljer bla, skyddsänglar till förmån för cancerdrabbade barn!! Tillsammans kan vi göra skillnad! jag kommer att kontakta dig för att skänka ett gäng med skyddsänglar till de barn som behöver. en liten sak som kan betyda så mycket!! man kan även nominera personer på min hemsida till något som heter gåvoänglen, personer som går igenom något jobbigt, som behöver extra kärlek och upmuntran. Jag väljer 2 gånger per månad ut personer och sänder behövande varsin skyddsängel, vilket har upskattats otroligt mycket. Välkommen att kika in! Som sagt jag kommer att kontakta dig för att sända ett gäng med änglar, hoppas det uppsakattas.

    2010-09-10 | 11:53:48
    Bloggadress: http://www.moyadesign.se
  • Therese säger:

    Underbart initiativ!

    Jag kan inget skapa själv, men ska tänka ut nåt sätt att hjälpa till på. Säg till om du vill ha mig till nåt :)

    Kram

    /T

    2010-09-10 | 21:55:10
  • Jessie säger:

    Vilken fin idé. Jag virkar gärna några figurer och skickar till dig. Kommer ta kontakt med dig.



    Jessie

    2010-09-11 | 21:01:00
  • Johanna Fahlström säger:

    låter som en kanongrej! jag ska fundera lite på vad jag kan göra för nåt.. men ska på en gång länka detta till min facebooksida =)

    2010-09-13 | 11:43:04
  • Lovisa säger:

    Skulle gärna vilja vara med och hjälpa till, i såna fall ett par virkade gosedjur, när och hur och var och vad och allt möjligt skulle vara trevligt att veta!

    2010-09-15 | 18:24:27
    Bloggadress: http://hallplatsverkligheten.blogg.se/
  • Bollebygdsbo säger:

    Så fantastiskt bra!

    jag har nu länkat och ska också se till att skicka iväg lite alster snart.

    Tack till dig.

    2010-09-15 | 21:41:14
    Bloggadress: http://kreativitetsbloggen.blogspot.com

Kommentera inlägget här: