ANNIEBO

Uteaktivitet

Kategori: Trädgård

Mimosa

Igår eftermiddag var vi ute och började rensa bort från rabatterna.
Det ser verkligen inte klokt ut i dem nu, men snart så blir det nog bättre. Ska fylla på med lite ny jord snart oxå så har perennerna det säkert gott.
Förutom all rensning och krattning som återstår att göra så ska entrétrappan oljas in, utemöblerna få nya dynor, altanen nere ska städas så att utemöblerna kan komma fram mm mm.

Inoljningen av trappan fixar jag, men att sy nya dynor till möblerna det kan jag inte, trots att jag har en ny symaskin, så där har jag bett mamma om hjälp, förr hon kan sy, allt !
Nu ska jag bara hitta ett bra tyg som tål väder och vind, men som även är snyggt och inte blir så varmt eller hårt att sitta på. Idéer?!
Sambon ville ha lite indisk känsla på den delen av altanen och när han kommer med ett så tydligt spår att gå på så får det väl bli så.

Låter det inte som om jag måste göra ett besök på indiska idag?!!

Hur som helst så skulle jag vilja ha lite nya stora krukor i år.
Jag hittade de här på Mio. 3 st för 990 kr.
Kanske kan vara något.

Kommentarer

  • Marlene säger:

    Hejsan! Måste tipsa om Clas Ohlssons, dom har faktist mkt liknade krukor för en betyligt billigare peng. Kan vara värt en titt kanske? I Luleå har dom funnits bra länge men dom kanske fortfarande finns kvar =)

    2010-05-10 | 08:26:59
    Bloggadress: http://majjo.blogg.se/
  • Anneli säger:

    Jag undrar hur dom nya vaxdukstygerna som inte kan känns som gamla vaxdukar om dom kanske skulle fungera att klä dynor med. Du kan ju höra dig för på Åhlens om dom vet om det går använda som möbeltyg. Lycka till

    2010-05-11 | 22:18:43
    Bloggadress: http://backebo.blogg.se/
  • Anna säger:

    Har det löst sig med tyg annars kan jag tipsa om ett som heter markilux och säljs via möbeltapetserare. Det är ett dyntyg för båtar. Jättesnyggt och tåligt.

    2010-06-03 | 16:15:59
    Bloggadress: http://www.annapanna.com

Kommentera inlägget här: