ANNIEBO

2010-03-18

Kategori: cancer

Vet ni vad ?!
Nästa torsdag, den 18 mars är det exakt 8 år sedan Storasyster såg dagens ljus.

Varje år har vi , såklart, firat och hurrat, men i år blir det annorlunda...
På nått sätt kommer vi att uppmärksamma dagen även i år, men jag vet inte om man kan kalla det firande det här året.

Lite kladdkaka ska iallafall bakas och ätas och senare på kvällen åker vi till graven och skickar iväg 3 st KHOM LOY lyktor. ( De svävande lyktorna )
Tänker att barnen ska få skriva en hälsning till Storasyster på lyktorna som sen får sväva iväg till Nangijala och Storasyster...

Jag tror att det kommer att bli en bra dag, trots allt. Kanske Tung, men bra.

Men det jag tänkte på är att för er som vill och känner för det så tänker jag att en gåva till Jag vill Leva skulle vara en fin gest den dagen, istället för presenter. ( Naturligtvis )

Hoppas att det är många som vill minnas och hedra och hjälpa till nästa torsdag....

 

Kommentarer

  • Ingmari säger:

    Självklart skall vi sätta in en gåva till JAG VILL LEVA den dagen. Det går inte en endaste dag utan att vi saknar storasyster. Vad fint det kommer att bli med KHOM LOY lyktor. Kan se henne sitta och läsa vad syskonen skrivit...

    Kramar i massor!

    2010-03-11 | 15:55:26
  • Marre säger:

    Har tänkt på S idag och funderat på hur jag skulle uppmärksamma hennes födelsedag, inte direkt med en present men någonting. Som att du har läst mina tankar så ger du mig det självklara svaret. Tack för det, nu vet jag. Vi kommer att tänka extra extra mycket på s den dagen, med saknad, men framförallt minnas de roliga, glädjefyllda stunderna. Jag hoppas att er dag blir så bra som den kan bli! /Bamsekramar

    2010-03-11 | 21:09:06
  • Malin Berg säger:

    Vi kommer givetvis att skänka en slant till jag vill leva och kommer också att tänka på hur det var när hon levde och hade hälsan. Hon sitter säkert och tittar ner på oss med ett stort leende på läpparna och väntar på att vi ska komma till henne och uppleva det hon gör idag. Kommer aldrig att glömma henne och hennes livsvilja. Hon var något alldeles specielt hon bara var så speciell!!! Hon hade det! Jag hoppas att hon har det bra där hon är nu, men det skulle ju varit bättre om hon varit här och kunnat förmedla det som hon nu gör i våra tankar och våra hjätan. Många kramar din svägerska med familj.

    2010-03-11 | 22:06:41
    Bloggadress: http://bergaboet.blogg.se/
  • Anette säger:

    Går inte en dag utan att jag tänker på min lilla vän!! 18/3 kommer bli en mycket speciell dag och självklart gör jag något för att hedra och minnas henne lite extra!!

    Varma kramar från lillasyster.

    2010-03-12 | 06:39:17
    Bloggadress: http://familjevillan.blogg.se/
  • alexandra - VADFANSKAJAGHETA.SE säger:

    fin bild och fin blogg:D



    kika gärna in min blogg så kan vi kanske lägga till varandra på bloglovin?:D

    2010-03-12 | 07:16:12
    Bloggadress: http://vadfanskajagheta.se
  • Anna säger:

    Jag ska också tänka på er och er fina ängel nästa torsdag. Storasyster kommer att bli så glad över hälsningarna på ballongerna där hon sitter i Nangijala. Kram Anna

    2010-03-12 | 09:31:48
    Bloggadress: http://tomteboanna.blogg.se/
  • Marlene säger:

    Den gåvan är inplanerad sedan länge! Det är ju en väldigt bra present. Kram

    2010-03-12 | 09:58:45
    Bloggadress: http://majjo.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Det känns som att det blir en hyllning till S det ni planerar på hennes födelsedag. Självklart vill vi vara med och skänka en slant på torsdag.

    Kram Therése

    2010-03-12 | 23:34:34

Kommentera inlägget här: