ANNIEBO

Mus i vårt hus

Kategori: Stugan

Nu är det sommar på riktigt!!

Vi har flyttat ut till stugan ( och alla mygg och annat som huserar där, återkommer till det)

Det är riktigt varmt ute, sommar varmt

Det är riktigt varmt inne, hur blir man av med den värmen??

Idag har jag jobbat min sista dag ( och alla barn som tyvärr kommer att bli sjuka kommer att tvingas åka till NUS eller Sunderbyn pga nu är Barnavd. i Skellefteå stängd...

Mycket har hänt sedan sist, men det viktiga just ikväll är att nu är det semester och den firar jag iin imorgon med att åka till min kusin i umeå tillsammans med Anna. Det blir en eftermiddag/kväll med pyssel, mat och dryck.

Åter till djuren som finns i stugan.
Förr har jag klagat för att det är så mycket mygg och knott, trollsländor och andra småkryp där, men nu !!

Förra lördagen hade vi fint besök sent på kvällen.



Ser ni vad det är?



Jo vi hade en fladdermus inne !!
Det tog ett bra tag innan vi hade fått ut den, jag var livrädd, Sambon var inte direkt förtjust, men ut kom den..
Och hur dom låter ! Hua...

Hoppas att ni slipper få in fladdermöss i era hus.

Kommentarer

  • Anna säger:

    Huvvaligen... jag skulle också ha varit jätterädd. Tur att ni fick ut fladdermusen i alla fall! Trist att barnavd stängt. Bara över sommaren hoppas jag? Jag minns från vb-nytt för något år sedan att det var på tapeten att den avd skulle stängas. Trist. Hoppas ni får en skön semester! Jag ska faktiskt också till min kära gamla hemstad Umeå i morgon ;-) Kram Anna

    2010-07-05 | 22:54:50
    Bloggadress: http://tomteboanna.blogg.se/
  • Chuck säger:

    Kan gissa att din sambo försökte kommunicera med fladdermusen genom att låta som en neurotisk gammal tant som träffar en björn i skogen. Detta brukar lugna fladdermössen och göra den lättare att tas med.

    2010-07-06 | 09:04:15
  • Camilla säger:

    Åh, fy så läskigt!!! Vi hade fladdermöss flög förbi på vår altan, för många år sedan (och vi bor inne i stan), det räckte för att göra mig livrädd...

    2010-07-06 | 14:46:09
    Bloggadress: http://edlundcamilla6.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: